Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte vi skulle ta oss en tur i Tivoli etc i København med ungene.

Er det ok å kjøre bil fra Hirtshals til København? Noen som vet hvor langt det er? Er det bedre enn å kjøre Sverige nedover og over brua tro?

(kunne flydd også, men det virker så styrete i forhold til ferje)

Ser ut til at Colorline fra Larvik blir rimeligst nemlig, også har pappa'n noen bonuspoeng vi skal bruke på et hotel i København.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277274-noen-dager-i-k%C3%B8benhavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir en hel dag som går med til kjøringen hver vei hvis man skal gjøre turen litt barnevennlig, og bilen trenger dere ikke når dere er framme...

Jeg ville tatt Københavnferga eller fly, men det er smak og behag hva man synes er mest styr. Dessuten kommer det an på hvor glade ungene er i å kjøre bil.

På den annen side er jeg helt enig med deg i at det er et fint sted å tilbringe noen dager! Her er en link:

http://www.aok.dk/section/turist

Jeg ville tatt fly til København (men vi er ikke spesielt glad i lange bilturer..). Man trenger jo heller ikke bilen inne i København. Tror det tar 10-15 minutter med tog direkte fra Kastrup til byen, og så har du Tivoli rett utenfor stasjonen...

Helt enig - fly er minst styr til Køben!

Toget fra Kastrup går ofte, turen tar maks 20 minutter og koster nesten ikke noe.

Dessuten bare herk med bil om man kun skal oppholde seg i Køben. Masse er i gangavstand, og ellers er det veldig greit med offentlig kommunikasjon - kjøp dags-/ukekort eller likende.

Tips: Zoo er veldig ok - der kan man gjerne tilbringe en hel dag. Bussen går helt frem.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...