Gå til innhold

Ammestopp


Gjest februarmamma

Anbefalte innlegg

Gjest februarmamma

Jeg har ei jente på 3 mnd som jeg har gitt tillegg til nå i ca 1.5 mnd. Meningen var at jeg skulle amme henne lenge, men det har blitt slik at jeg nesten har sluttet. Melkeproduksjonen har gått kraftig ned. Hvordan kan jeg klare å få opp produksjonen? Går det i det hele tatt ann?? Vil så gjerne fortsette å amme henne. Vil ikke miste den fine kosestunden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har en datter på tre mnd. og har hatt problemer med melka. Det er veldig viktig og legge til ofte. Hver time om nødvendig.

Det som har hjulpet meg mest er akkupunktur. Jeg fikk den hjelpa allerede da jeg var på barsel. Siden har jeg vært der flere ganger. Har nesten ikke hatt bruk for flaska. Snakk med jordmor så kanskje du får hjelp.

Om dette er til hjelp for deg vet jeg ikke, men ikke gi opp. Stå på så kommer det seg.

Med hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære februarmamma. Ja det er mulig, men det er en jobb å gjøre. Viktig med planlegging og å sette et tidsperspektiv. Feks å gå virkelig inn for å øke de neste 2 ukene. Deretter avslutte om det ikke gir resultater. Fortsett da å amme det du kan. Ved økedager er det viktig at du da har støttespillere både hjemme og feks. på helsestasjonen.Du sier ingenting om hvor ofte du ammer og hvor mye morsmelkserstatning hun får. Er det til hvert måltid? Økedager innebærer amming eller pumping ofte, feks. annenhver time på dagen og også noe stimulering på natten, men ikke så ofte. Deretter gradvis nedtrapping av morsmelkserstatning under oppfølging på helsestasjonen. Jeg har også erfaring fra kvinner som har hatt god nytte av akupunktur, men dette i seg selv er ikke nok. Økedøgn må også til. Om du kan klare dette avhenger også av hvordan din livssituasjon er ellers. Har du mange andre bekymringer så kan det hende at du må være glad for den ammingen du har fått til, fordi slike økedager vil være en større belastning enn det er verdt. Lykke til. Kom gjerne tilbake med flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...