Gjest nyskjerrig på dette Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Ville dere vurdert å gi barna deres et 2-5 dagers sommer"kurs" der de, i tillegg til sosial moro og aktiviteter, fikk lære seg teknikker og metoder for å lære mer effektivt, teknikker som gir mer selvtillit og øker sjansen for mestring, øker motivasjonen og lærer barna å sette seg konkrete mål mm? (Dette er teknikker som bl.a. kommer inn under "nlp".). Det er både morsomt og nyttig, med andre ord. Aldersgrupper: 8 - 16. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Nå ser jeg overhode ikke for meg at 8-åringen hadde vært det minste interessert i å være med på noe slikt, men... ) Jeg vet ikke rett og slett. 0 Siter
laban Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Jeg har en på 8 og en på 16. Jeg ville ikke sendt dem på noe slikt uten at de selv var motivert og hadde lyst til det. På skolen driver de MYE med mål, arbeidsplaner, selv-evaluering, refleksjonsnotater osv. i det uendelige allerede. Spesielt den yngste regner jeg med kommer til å ha slike erfaringer så det holder, innen han går ut av grunnskolen. Så jeg tror ikke det ville nyttet å lekt / "smuglet" dette stoffet inn på en slags fritidsleir, mine unger ville kjent det igjen øyeblikkelig og takket nei. Jeg kan tenke meg én mulighet for at det kunne være aktuelt: Dersom en i den eldste aldersgruppa (ca. 12 - 16) slet med disse tingene på skolen og _selv_ var interessert i å lære noen triks. Da skulle jeg med glede latt ham / henne forsøkt opplegget. Men min eldste ville aldri brukt feriedagene sine til å drive med noe hun ikke er spesielt god til, sånt får hun mer enn nok av på skolen. Hun fnyser f.eks. bare av tilbudet fra Sommerskolen i Oslo. Men det er forskjell på barn. 0 Siter
Mirabell Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Tror ikke det, jeg unner barna lang skoleferie. Hvis de ønsket det selv, så hadde jeg jo selvsagt ikke nektet! 0 Siter
Gjest ninni-69 Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Ja, hvis barna selv hadde lyst og jeg slapp å betale! 0 Siter
Gjest også en mamma Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Nei. Niks. Nope. Ikke på vilkår. 0 Siter
calendula Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Ja, absolutt, hvis barnet selv hadde lyst. 0 Siter
avidi Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Jeg har en på 8 og en på 16. Jeg ville ikke sendt dem på noe slikt uten at de selv var motivert og hadde lyst til det. På skolen driver de MYE med mål, arbeidsplaner, selv-evaluering, refleksjonsnotater osv. i det uendelige allerede. Spesielt den yngste regner jeg med kommer til å ha slike erfaringer så det holder, innen han går ut av grunnskolen. Så jeg tror ikke det ville nyttet å lekt / "smuglet" dette stoffet inn på en slags fritidsleir, mine unger ville kjent det igjen øyeblikkelig og takket nei. Jeg kan tenke meg én mulighet for at det kunne være aktuelt: Dersom en i den eldste aldersgruppa (ca. 12 - 16) slet med disse tingene på skolen og _selv_ var interessert i å lære noen triks. Da skulle jeg med glede latt ham / henne forsøkt opplegget. Men min eldste ville aldri brukt feriedagene sine til å drive med noe hun ikke er spesielt god til, sånt får hun mer enn nok av på skolen. Hun fnyser f.eks. bare av tilbudet fra Sommerskolen i Oslo. Men det er forskjell på barn. Det med sommerskolen i Oslo synes jeg er bra tiltak. 9- åringen min ble kjempeglad da han fikk plass på et av naturkursene. 0 Siter
laban Skrevet 31. mai 2007 Skrevet 31. mai 2007 Det med sommerskolen i Oslo synes jeg er bra tiltak. 9- åringen min ble kjempeglad da han fikk plass på et av naturkursene. Sønnen min, som skal begynne i 3. klasse, skal også på Ut i naturen med Sommerskolen i år. Men tenåringen er opptatt av helt andre ting i ferien sin, naturlig nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.