Gjest Persille Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Vi har bare erfaring med kommunal barnehage, og det du beskriver, stemmer ikke hos oss - heldigvis! i har vel nesten aldri opplevd at det har vært færre enn tre voksne på avdelingen, og de setter nesten alltid inn vikarer. Fatter ikke hvordan en voksen skal kunne klare 18 barn alene, ja heller ikke 10 barn alene.... Det er nok slik du beskriver mange steder, de fleste er nok flinke til å sette inn vikarer til jeg tro. Men det har vært stort fokus på dette i det siste, og da er det sikkert verstingene som blir trukket frem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277348-bilder-i-barnehagen/page/3/#findComment-2240714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det KAN skje ja... Stort sett er de private barnehagene flinke til å bruke vikarer, i hvertfall de jeg vet om. Ofte er det jo eid av foreldre, eller store firmaer - så de pleier å prioritere å bruke penger på sånt. De kommunale derimot setter nær sagt aldri inn vikarer før det har gått to uker og man ikke lenger dekker lønn til den som er syk - da gjør jo trygdekontoret. Det har vært skrevet og sagt mye om dette i de siste, de kommunale bhg blir stort sett slaktet - mens de alle fleste private får skryt for å være flinke med det. Og egentlig er det jo litt rart - for de private har lavere inntekter enn de kommunale... Så det handler vel om prioriteringer antar jeg. Men ja, det KAN skje. Min personlige mening; flere enn syv barn (over tre) per voksen = stengt bhg. Bare for å nyansere litt. Vi har selv bare erfaring med kommunal barnehage og har sjelden opplevd at det ikke har blitt satt inn vikarer straks. Hun gikk i barnehage fra høsten 2002 til våren 2006. Vi fikk plass i en barnehage nå til høsten til veslejenta men takket nei, mye pga at foreldre som har har og har hatt barn der forteller at de så og si aldri satte inn vikarer ved fravær, og de kunne være uten ped.personale i uker av gangen. Vi hadde ikke søkt spesifikt denne barnehagen. Dette var en privat barnehage. Jeg sier ikke at privat er slik og kommunal er sånn, det har jeg ikke grunnlag for å si. Jeg tror det mer har med prioriteringer til den enkelte barnehage å gjøre, uansett om det er privat eller kommunal drift. Flott at din barnehage prioriterer slik dere gjør iallfall:o) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277348-bilder-i-barnehagen/page/3/#findComment-2240731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Persille Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Bare for å nyansere litt. Vi har selv bare erfaring med kommunal barnehage og har sjelden opplevd at det ikke har blitt satt inn vikarer straks. Hun gikk i barnehage fra høsten 2002 til våren 2006. Vi fikk plass i en barnehage nå til høsten til veslejenta men takket nei, mye pga at foreldre som har har og har hatt barn der forteller at de så og si aldri satte inn vikarer ved fravær, og de kunne være uten ped.personale i uker av gangen. Vi hadde ikke søkt spesifikt denne barnehagen. Dette var en privat barnehage. Jeg sier ikke at privat er slik og kommunal er sånn, det har jeg ikke grunnlag for å si. Jeg tror det mer har med prioriteringer til den enkelte barnehage å gjøre, uansett om det er privat eller kommunal drift. Flott at din barnehage prioriterer slik dere gjør iallfall:o) Ja, det har helt klart med prioriteringer å gjøre - og jeg har som deg blandede erfaringer med både private og kommunale. Men; det jeg refererte til her var Aftenpostens omtale de siste ukene - og de har entydig fastslått at de private er bedre på vikarer enn de kommunale. Samtidig er jo også de kommunale bedre på pedagoger enn de private - så vi har jo hver våre områder 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277348-bilder-i-barnehagen/page/3/#findComment-2240738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Ja, det har helt klart med prioriteringer å gjøre - og jeg har som deg blandede erfaringer med både private og kommunale. Men; det jeg refererte til her var Aftenpostens omtale de siste ukene - og de har entydig fastslått at de private er bedre på vikarer enn de kommunale. Samtidig er jo også de kommunale bedre på pedagoger enn de private - så vi har jo hver våre områder Det vil si vi var veldig heldige da som hadde kommunal barnehage, alltid vikarer ved fravær samt pedagoger å "ta av"...) Nå har vesla forresten fått plass i kommunal barnehage med 3 pedagoger og 2 assistenter på 14 barn. Alle går ikke fulltid, pedagogene har alle 90 % stilling. Vi har en super privat barnehage her i byen, men den er dessverre håpløs å få innpass i. I år var det kun søsken som fikk plass der... Det var vårt førsteønske (så du ikke skal tro jeg har noe imot private barnehager...) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277348-bilder-i-barnehagen/page/3/#findComment-2240743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.