Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om knerten min (snart 5 mnd) har den fjerde barnesykdommen. HS sa utslettet liknet veldig. Jeg oppdaget utslettet i går, målte da tempen og null feber. Han har vært i ulage siden søndag, og var vel også varm uten at vi tenkte noe mer over det.

Når jeg nå leser om den fjerde barnesykdommen, så stemmer jo alt dette overens. Prikkene likner på det jeg ser bilder av, MEN, han har masse prikker over hele hodet også! Jeg ser ikke hode står nevnt noen steder når det gjelder hvor prikkene opptrer, baremage, rygg armer og ben. Han har prikker på mage og rygg, men tydeligst på hodet.

Andre som har opplevd prikker i hode?

Han sover dårlig, og i dag har han spist dårlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277355-den-fjerde-barnesykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klassisk er jo da tre dager med feber, fjerde dagen forsvinner feberen og utslettet kommer. Formen er stort sett god hos babyer som har fjerde barnesykdom. Pleier ikke være utslett i hodet.

Veldig mange andre virus som gir utslett.

Bør jeg ta han med til en lege tror du?

Sjekk informasjonen som ligger på nettet om den femte barnesykdom. Der er utslett ofte mest i hodet... Bare ett forslag altså. Dersom barnet er i grei form trenger det ikke gå til lege. Blir det skikkelig dårlig er det en annen sak. Ofte er det bedre å få barnesykdommer da barna er små enn da de er større.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...