Gå til innhold

Elendig kreativitet her i huset i dag....

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Er hjemme med mine to jenter på 3 og snart 6 år + at nabojenta på fem år er her og leker. Alle vi går liksom rundt hverandre og kommer ikke ordentlig i gang med noe. AKkurat nå hører de på musikk og danser, så de siste fire minuttene har det gåt fint.....

Er helt tom for idéer. Hva skal vi gjøre i dag? Det regner, og frister lite å gå ut. Vi får begynne med formiddagsmaten, tenker jeg, om en liten stund!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277358-elendig-kreativitet-her-i-huset-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Bake boller? Lage pizza? Mine synes det er knallstas å få en liten utkjevlet pizzaleiv og få legge på det fyllet de vil selv. :o)

Ja! Kanskje vi skal lage småpizzaer til middag i dag!!!! Det har vi faktisk aldri gjort :-)

Nå skal vi spise. Så kommer eldstemann fra skolen om en halvtime. Så får vi se hva som skjer....

Ulempen med å ha kontorjobb og webmail, er at en prøver å jobbe innimellom når en egentlig har fri, og så er det egentlig lite effektiv + litt dårlig overfor ungene......

Gjest prust

Perle, spille spill, sminke hverandre/leke frisør, kle dere ut, male, tegne, lage trolldeig, lage gipsfigurer hvis du har utstyr, eller ta på dere regntøy og gå en sklikkelig plasketur i øseregnet. :)

Leke frisør?????!!!! Gisp! Det tror jeg ikke jeg gjør..... Ser for meg tre jenter med kule frisyrer.....

Men trolldeig hadde jo vært koselig. Har du oppskrift?

Annonse

mariaflyfly

Ja! Kanskje vi skal lage småpizzaer til middag i dag!!!! Det har vi faktisk aldri gjort :-)

Nå skal vi spise. Så kommer eldstemann fra skolen om en halvtime. Så får vi se hva som skjer....

Ulempen med å ha kontorjobb og webmail, er at en prøver å jobbe innimellom når en egentlig har fri, og så er det egentlig lite effektiv + litt dårlig overfor ungene......

jeg hadde pizzaverksted med 6 unger på familiegruppe, det gikk kjempefint1 :) Hadde skåler med pølsebiter, peperoni, oppskåret skinke, mais og ost, og så fikk de dynge på som de ville. Kjempeslager. :)

Leke frisør?????!!!! Gisp! Det tror jeg ikke jeg gjør..... Ser for meg tre jenter med kule frisyrer.....

Men trolldeig hadde jo vært koselig. Har du oppskrift?

1/2 kilo hvetemel, 1 dl salt, 1 ss sitronsyre, 2 1/2 ss olje 1/2 liter kokende vann

Kan tilsettes kondttorfarge. Oppbevares i plastpos i kjøleskap.

Gjest prust

1/2 kilo hvetemel, 1 dl salt, 1 ss sitronsyre, 2 1/2 ss olje 1/2 liter kokende vann

Kan tilsettes kondttorfarge. Oppbevares i plastpos i kjøleskap.

Er du sikker på at det er en halv liter med vann? Har tatt oppi alt utenom vannet - og det komme jo til å bli tynn suppe hvis jeg har oppi så mye vann???!!!

Annonse

Gjest prust

Vaske badet! For en strålende idé! :D

Litt barnearbeid er nydelig. ;)

Vaske badet klarte de jammen meg på egen hånd :-( De skulle bade Barbie-dokkene, og hadde sikkert helt ut 10 liter vann på badegolvet :-( Pluss at de vasket en haug med dokkeklær i tre bøtter på vaskerommet....der ble forsåvidt også golvet vått....

Den play-doh'en ble ikke noe suksess, var altfor oljete og klissete, og nå har de eglet på hverandre så lenge at jeg tuppet ut alle tre jentene i regnet og sa de fikk være ute en halvtime, minst. Ingen av dem vet forsåvidt hvor lenge en halv time varer...men....

Nå skal jeg lage pizzadeig, og satse på litt koselig middagslaging, før vi skal kjøre på fotballkamp om halvannen time!

Er du sikker på at det er en halv liter med vann? Har tatt oppi alt utenom vannet - og det komme jo til å bli tynn suppe hvis jeg har oppi så mye vann???!!!

Har akkurat fått oppskriften i bhg, har ikke testet den selv. Men med 1 1/2 liter (= ca. 1/2 kg) hvetemel burde det bli ok med 1/2 liter kokende vann.

Vaske badet klarte de jammen meg på egen hånd :-( De skulle bade Barbie-dokkene, og hadde sikkert helt ut 10 liter vann på badegolvet :-( Pluss at de vasket en haug med dokkeklær i tre bøtter på vaskerommet....der ble forsåvidt også golvet vått....

Den play-doh'en ble ikke noe suksess, var altfor oljete og klissete, og nå har de eglet på hverandre så lenge at jeg tuppet ut alle tre jentene i regnet og sa de fikk være ute en halvtime, minst. Ingen av dem vet forsåvidt hvor lenge en halv time varer...men....

Nå skal jeg lage pizzadeig, og satse på litt koselig middagslaging, før vi skal kjøre på fotballkamp om halvannen time!

Halvtimer kan drøyes leeeeeenge om nødvendig... ;o)

Gjest prust

Har akkurat fått oppskriften i bhg, har ikke testet den selv. Men med 1 1/2 liter (= ca. 1/2 kg) hvetemel burde det bli ok med 1/2 liter kokende vann.

Det gikk fint med den mengden - det svellet veldig ut.

MEN det ble grusomt klissete og oljete med den mengden olje, i alle fall olivenolje, som jeg brukte. Skal sjekke hvordan konsistensen er nå, etter mange timer i kjøleskap. Det var faktisk eldstemann på 8 som likte best å sitte å kline med den klissete deigen! Jentene på 3 og 6 ble "altofro klissete på hendene!" :-)

Gjest prust

Bake boller? Lage pizza? Mine synes det er knallstas å få en liten utkjevlet pizzaleiv og få legge på det fyllet de vil selv. :o)

Å lage sin egen pizza ble en kjempesuksess!!!! Tenk at jeg ikke har gjort det før! Vi koste oss sånn, både under lagingen og spisingen - og eldstemann proklamerte at "Selvlaget pizza var den beste pizzaen i hele verden!" :-)

Å lage sin egen pizza ble en kjempesuksess!!!! Tenk at jeg ikke har gjort det før! Vi koste oss sånn, både under lagingen og spisingen - og eldstemann proklamerte at "Selvlaget pizza var den beste pizzaen i hele verden!" :-)

Så flott! Tror vi skal ta en sånn runde igjen i helga jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...