Gå til innhold

Årets skolesekker - noen test i det siste?

Anbefalte innlegg

Har vært utenlands en periode, og ser nå at de nyeste skolesekkene er i butikkene.

Har det vært noen test av årets skolesekker e.l. i det siste? Hva blir anbefalt? Beckman er det som selges i nærheten her, men vi kjører gjerne litt lengre for å få fatt i et annet merke, hvis det kommer bedre ut i test :)

Mellomste vår begynner på skolen til høsten, og venter i spenning på at vi skal gå til innkjøp av skolesekk :)

Fortsetter under...

Gjest prust

Har ikke sett noen test, men mellomste barn og jeg var på bytur i forrige uke, og kikket litt på sekkene. Vi endte opp med en turkis Beckmann - men vurderte lenge en de hadde på en veskebutikk - merket begynte på D - tror det var Jubalong som anbefalte den her tidligere. Den var lettere enn Beckmann sin, men tåler kanskje litt mindre slenging og herjing. Hadde de hatt den i turkis, hadde vi vel kanskje kjøpt den.

Men Beckmann ble det altså! Storebror har vært knallfornøyd med sin, selv om jeg synes den er litt tung. Bergans har også sekker, men de er uten topplokk, og det synes jeg en 1.og 2. klassing skal ha.

Valg af sæk afhænger jo allermest af højde, skulderbredde og kropsfacon på det barn som skal bruge sækken. Den sæk som er god for et barn er det jo ikke nødvendigvis for et andet barn.

Vi har normalt testet sæk i butikken ved at lægge noget tungt op i sækken og så ladet barnet gå rundt i butikken -gerne hoppe lidt også - for at se om sækken var tilpasset barnet.

Hos os er Bergans blevet valgt både som første skolesæk - og som den næste sæk, når den første bliver for lille. Og vi har lutter gode erfaringer med Berganssækkene. Bergans-sækken har spider som tilbehør og spideren er god til gym-tøj når man bliver så stor at man skal skifte tøj i gymtimen.

Har ikke sett noen test, men mellomste barn og jeg var på bytur i forrige uke, og kikket litt på sekkene. Vi endte opp med en turkis Beckmann - men vurderte lenge en de hadde på en veskebutikk - merket begynte på D - tror det var Jubalong som anbefalte den her tidligere. Den var lettere enn Beckmann sin, men tåler kanskje litt mindre slenging og herjing. Hadde de hatt den i turkis, hadde vi vel kanskje kjøpt den.

Men Beckmann ble det altså! Storebror har vært knallfornøyd med sin, selv om jeg synes den er litt tung. Bergans har også sekker, men de er uten topplokk, og det synes jeg en 1.og 2. klassing skal ha.

Danå :)

Vår har nå holdt i snart 2 skoleår og er like fin og hel altså ;)

Det var det ja! Tenkte på deg da jeg fant den sekken! Men de hadde den "bare" i rød og rosa for jenter - og det var turkis snuppa skulle ha.

Så turkis er greia altså ;)

Jeg er spent på hva vår mellomste ønsker seg. Vi skal kjøpe sekk til henne i sommer.

Storesøster har en rød en.

Annonse

Gjest prust

Jeg er spent på hva vår mellomste ønsker seg. Vi skal kjøpe sekk til henne i sommer.

Vi var innom kusina mi i kveld - hun har også ei jente som skal begynne på skolen. Og hun hadde valgt akkurat samme sekk som mi jente :-)

Frem til for få dager før vi skulle kjøpe den, var hun bestemt på lilla sekk. "I alle fall ikke rosa, for det er jeg så lei av!", sa hun voksent!

Gjest annlovinda

Vi har også en som skal få skolesekk i sommer.

Skal bli gøy å gå ut og prøve sekker. Men han skjønner ikke hvorfor han skal få ny sekk han, for han synes han har fin barnehagesekk. :)

Gjest Elextra

Skal bli gøy å gå ut og prøve sekker. Men han skjønner ikke hvorfor han skal få ny sekk han, for han synes han har fin barnehagesekk. :)

Vår har også en fin barnehagesekk - en Bergans. Ikke av den aller minste typen.

Er det egentlig noen grunn til at denne ikke også kan fungere som skolesekk? *grønn*

Gjest annlovinda

Vår har også en fin barnehagesekk - en Bergans. Ikke av den aller minste typen.

Er det egentlig noen grunn til at denne ikke også kan fungere som skolesekk? *grønn*

Kan helt sikkert fint brukes som skolesekk den.

Den som gutten min har er i grunn i minste laget for å fungere som skolesekk, så derfor trenger han uansett en ny sekk. Selv om han ikke synes det selv da.

På skolen hvor jeg jobber, får alle førsteklassinger oransje sekker (Husker ikke om det er fra Trygg Trafikk eller noe..) og det er disse elevene velger å bruke. ENkelte skuffede mødre må se skolesekken bli liggende igjen hjemme.. Fra 2. klasse er det imidlertid mange nye skolesekker

Vi var innom kusina mi i kveld - hun har også ei jente som skal begynne på skolen. Og hun hadde valgt akkurat samme sekk som mi jente :-)

Frem til for få dager før vi skulle kjøpe den, var hun bestemt på lilla sekk. "I alle fall ikke rosa, for det er jeg så lei av!", sa hun voksent!

De er så herlige når de er slik veslevoksne :)

Annonse

Så flott at han er fornøyd :) Du får spørre om han vår plass til alle skolebøkene i barnehagesekken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...