Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Lykke lykke til!

Jeg husker ikke hva jeg pakket når guttungen ble født, men jeg pakker støtt og stadig til sykehusopphold, så der kan jeg gi deg noen tips.

En god sjampo og balsam er ett must, håret blir flokete etter en tid i sengen.

Leppepomade er lurt, det kan være tørr luft. En god håndkrem og bodylotion kan også være greitt.

Jeg pleier og kjøpe små flasker av alt, så slipper jeg og dra på så mye.

Lesestoff tar jeg med, jeg liker og lese og slapper av på den måten.

Jeg har også med bærbar dvd-spiller, men du har jo babyen og være opptatt av, så det er nok sikkert ikke nødvendig i ditt tilfelle.

Morgenkåpe er greitt og kunne slenge på seg, og ett par sko som er enkle og stikke føttene nedi.

Klær som ikke strammer på magen og arret ditt, som er enkle og ta på og av, som f.eks joggebukse. Noen ledige t-skjorter eller topper. En collegejakke eller en form for enkel jakke er greitt.

Det var i grunnen det jeg kom på. Lykke til enda en gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277462-hva-pakke/#findComment-2238870
Del på andre sider

Ta med toalettsaker som du pleier å ha med deg når du reiser. Ta med nattbind. Etterhvert som blødningen avtar (du får sånne gigableier på sykehuset den første tiden), er det godt å bruke skikkelige bind - og ikke de ekle fra sykehuset.

Ta med gode og romslige underbukser til å bruke etterhvert. Vær obs på at magen fortsatt vil være ganske stor noen uker etter fødselen.

Ta med lesestoff, noe å skrive i om du er glad i det, mobilen, adresselister/telefonlister, gjerne en MP3-spiller eller noe slikt. Innimellom kan det bli litt kjedelig, selv om man jo kan sitte og se på nurket sitt i timesvis uten å bli lei :)

Husk kamera og videokamera - og nyladede batterier, eller nye batterier. Evt. film om dere trenger det.

Ta med romslige klær som du trives i. De skal ikke klemme på arret ditt, og skal ha plass til både bleien du bruker og magen som ikke har trukket seg sammen.

Ta med amme-BH. Plutselig kommer melka, og da er det greit å ha noe å holde innleggene på plass med :) Regner med du får amme, eller i alle fall pumpe deg.

Dette blir kjempespennende Pus123. Vi kommer til å vente i spenning på å høre hvordan det går med deg og den lille. Jeg har en veldig god følelse når jeg tenker på dere - så vi satser på at den holder stikk.

Og, ja - ikke glem gode sko å ha på deg - og de bør ikke ha snøring eller noe annet du må lukke igjen. Det er vondt for magen å bøye seg den første tiden, så få tak i noe du bare kipper på deg.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277462-hva-pakke/#findComment-2238882
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1180605393' post='3620640]

Lykke lykke til!

Jeg husker ikke hva jeg pakket når guttungen ble født, men jeg pakker støtt og stadig til sykehusopphold, så der kan jeg gi deg noen tips.

En god sjampo og balsam er ett must, håret blir flokete etter en tid i sengen.

Leppepomade er lurt, det kan være tørr luft. En god håndkrem og bodylotion kan også være greitt.

Jeg pleier og kjøpe små flasker av alt, så slipper jeg og dra på så mye.

Lesestoff tar jeg med, jeg liker og lese og slapper av på den måten.

Jeg har også med bærbar dvd-spiller, men du har jo babyen og være opptatt av, så det er nok sikkert ikke nødvendig i ditt tilfelle.

Morgenkåpe er greitt og kunne slenge på seg, og ett par sko som er enkle og stikke føttene nedi.

Klær som ikke strammer på magen og arret ditt, som er enkle og ta på og av, som f.eks joggebukse. Noen ledige t-skjorter eller topper. En collegejakke eller en form for enkel jakke er greitt.

Det var i grunnen det jeg kom på. Lykke til enda en gang.

Tusen takk for alle gode råd, dere skal få høre hvordan det gikk med babyen når vi kommer hjem=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277462-hva-pakke/#findComment-2239069
Del på andre sider

Ser du har fått mange fine svar. Men jeg klarte ikke se at noen har foreslått å ta med dagbok. Samt noe å skrive med. Jeg hadde med det, og jeg skrev ned masse. Litt for å klarne egne tanker, men også for å ta vare på minnene for ettertiden.

Lykke til! Dette går nok fint skal du se.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277462-hva-pakke/#findComment-2239225
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...