Gå til innhold

Mer facebook... Bør ses av brukere!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mange fine bilder av gutten min på facebook, og noen festebilder, men etter å ha lest dette: http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=185368 så er alle albumene mine slettet.. Håper abre jeg ikke opplever at bildene mine blir misbrukt av folk jeg ikke har gitt tillatelse til å bruke dem..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277486-mer-facebook-b%C3%B8r-ses-av-brukere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hushora

Skjønner hva du mener, men nå er det vel heller bortimot 100% sikkert at ingen kommer til å utnytte eller manipulere bildene dine. Hvorfor skulle de det? Det er noen med i facebook på verdensbasis for å si det sånn... Men man legger selvfølgelig ikke ut "avslørende" bilder av seg selv på nettet uansett :)

Alle bilder som legges ut på nettet _kan_ misbrukes, dette er ikke et Facebook-fenomen. Man er bra naiv om man tror det er annerledes.

Når det er sagt, så har hushora et stort poeng i at det er svært liten "risiko" for at akkurat dine bilder skulle oppfattes som interessante nok av andre til å dilles med. ;)

Gjest Elextra

Ville uansett ikke falt meg inn å legge bilder av barna på Facebook eller andre steder på nettet.

Det er det flere grunner til, for det første vil jeg ikke legge ut bilder av noen som ikke samtykker selv. For det andre har man ingen garanti for hvem som ser bildene og hva slags intensjoner de har. For det tredje kan selvfølgelig alle bilder på nettet tukles med, på ulike vis.

Skjønner hva du mener, men nå er det vel heller bortimot 100% sikkert at ingen kommer til å utnytte eller manipulere bildene dine. Hvorfor skulle de det? Det er noen med i facebook på verdensbasis for å si det sånn... Men man legger selvfølgelig ikke ut "avslørende" bilder av seg selv på nettet uansett :)

Jeg vet om en som plutselig så bilde av svigermoren sin som illustrasjonsbilde til en "dette hendte meg"-historie. De visste ikke hvordan bildet havnet der.

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Valnøtt

Hei, ikek for å plage deg. Men når du meldte deg inn på facebook godtok du at de kan bruke bildene dine og alt du har der til hva de vil i all fremtid. Det er en av betingelsene de har for at du skal få bli med. Men når det er sagt så skal det bra mye til at det skjer noe med bildene dine, det er MANGE bilder der :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...