Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må dekke alt opp til 5000 kr. Jeg skrev om det her inne for noen år siden da minstemann gikk i første klasse og det er du som har ansvaret selv om du ikke er tilstede.

Er du sikker?

hvor fant du det ut? ......

høres helt sinnsykt ut. Er det ingen av våre forsikringer som dekker slike ting?

Jeg må bare spørre og grave litt, har ingen andre å snu meg til.

punky brewster

Du må dekke alt opp til 5000 kr. Jeg skrev om det her inne for noen år siden da minstemann gikk i første klasse og det er du som har ansvaret selv om du ikke er tilstede.

Gjelder dette kun for barn i skolealder eller gjelder det for barnehagebarn også?

Er du sikker?

høres helt sinnsykt ut. Er det ingen av våre forsikringer som dekker slike ting?

Jeg er ikke så sikker.

Foreldre er erstatningsansvarlige for skader barna gjør hvis de har latt barna ha utilstrekkelig tilsyn. Hvis skolen hevder at dere har gjort det ved å sende barna dit, har de et troverdighetsproblem.

Dere kan også bli ansvarlige hvis barnet har opptrådt uaktsomt. Men uaktsomhetskravet er strengt når det gjelder barn, det skal mye til for at et barn kan sies å ha handlet uaktsomt.

Annonse

Er du sikker?

Nei, jeg vet det av bitter erfaring. Minstemann kastet stener over et steingjerdet på skolen som gjorde at han ikke så hva som var på gata. Han traff en ulovlig parkert bil og vi måtte ut med summen. Heldigvis var det to av oss så det ble bare halvparten. Og jeg bråkte skikkelig. Her betalte jeg 1600 kr i mnd for å ha ham på SFO og så var bilen ulovlig parkert og enda sto jeg ansvarlig. Skikkelig urettferdig synes jeg, synes faktisk SFO var ansvarlig. Han var bare 6 år og de prøvde hvem som kunne kaste høyest.

Gjelder dette kun for barn i skolealder eller gjelder det for barnehagebarn også?

Jeg tror det gjelder for alle her i Oslo. Det sto endel om det i avisen for noen år siden da det plutselig kom ut at skoler og barnehager ikke betalte forsikring på barna.

Nei, jeg vet det av bitter erfaring. Minstemann kastet stener over et steingjerdet på skolen som gjorde at han ikke så hva som var på gata. Han traff en ulovlig parkert bil og vi måtte ut med summen. Heldigvis var det to av oss så det ble bare halvparten. Og jeg bråkte skikkelig. Her betalte jeg 1600 kr i mnd for å ha ham på SFO og så var bilen ulovlig parkert og enda sto jeg ansvarlig. Skikkelig urettferdig synes jeg, synes faktisk SFO var ansvarlig. Han var bare 6 år og de prøvde hvem som kunne kaste høyest.

Sjekket du om hjemforsikringen din dekket?

Gjest knusende penger

Jeg er ikke så sikker.

Foreldre er erstatningsansvarlige for skader barna gjør hvis de har latt barna ha utilstrekkelig tilsyn. Hvis skolen hevder at dere har gjort det ved å sende barna dit, har de et troverdighetsproblem.

Dere kan også bli ansvarlige hvis barnet har opptrådt uaktsomt. Men uaktsomhetskravet er strengt når det gjelder barn, det skal mye til for at et barn kan sies å ha handlet uaktsomt.

Gutten vår knuste ved ett uhell (eller han var sint da) og kastet en stein som uheldigvis knuste en rute på skolen. Vi måtte betale en egenandel på 500,- og resten gikk på skolens forsikring...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...