Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har har en gutt som er født i okt.02. Han sluttet med dagbleie for 1 år siden og det går bra. Bortsett fra at vi sliter med å få han til å bjæse på do. Han har lenge brukt bleie når han skal bæsje. Da har han komet å sagt ifra. Dette tok vel ca 6 mnd før vi klarte å få han til å sette seg på do å bæsje. Det gikk bra en stund med det også men nå har han begynt å bæsje i buksa si. Det virker ikke som deg plager han i det hele tatt. Må også legge til at han bruker fortsatt bleie på natta da den er temlig vått om morgenen. Han går på do før han legger seg men det hjelper ikke. Har prøvd uten i perioder men han klarer ikke å våkne å si ifra. Han har en lillebror som er 18 mnd yngre enn han. Han har sluttet med bleie nå på dagtid og er også tørr om natta.

Her var det gjort på en uke. Synes dette begynner å bli veldig vanskelig at eldstemann ikke er tørr enda. Er det noe vi kan gjøre eller undersøke om det er noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277560-bli-kvitt-blei-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jancka1365381087

Vi hadde samme problem med vår lille pode da han var 3,5 år. Må bare være tålmodig, det vi gjorde var å kaste alle bleiene og innvestere i "tisselaken". på dagen satte jeg han stadig vekk på do eller potta og oppmuntret han til å bæsje. gjorde litt morsomt ut av det med røde fjes ol. På natta vekte jeg han 2-3 ganger pr.natt i flere netter, slitsomt men lønnsomt! Plutselig ei natt hørte jeg "mamma jeg må tisse" Hadde alltid potte stående på rommet så vi slapp å løpe langt på do. Husker det tok flere mndr. og gjøre han skikkelig tørr. Lillesøster var et år tidligere ute, og var tørr på null komma niks! Lykke til, det ordner seg nok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...