Gå til innhold

20 mnd og lugger og slår

Anbefalte innlegg

Gjest line76

Sønnen min på 20 mnd har blitt helt ekstrem til å slå og lugge. Dette kan være hvis han ikke får det som han vil, men også ellers. Skjønner ikke hvordan jeg skal få han fra dette. Tror jeg har prøvd det meste uten at det hjelper, han hører ikke på noe. Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277587-20-mnd-og-lugger-og-sl%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si bestemt nei, sett ham ned på golvet og snu ryggen til så snart han slår eller lugger. Og ros kjempemasse når han er god! Ta hånden hans og stryk den over kinnet ditt mens du sier med myk stemme at man skal være god mot andre.

Det kan sikkert ta mange, mange, mange ganger, men det går inn til slutt. :o)

Når gutten min på 22 mnd. er "slem" så tar jeg han bort fra meg eller situasjonen, sier at det ikke er lov til å slå og snur meg fra han. Han skjønner det godt, for han blir lei seg og kommer og skal kose meg, akkurat som om han ber om unnskylding, og når han kommer sånn så tar jeg han opp og sier igjen at det ikke er lov til å slå, at man må være snill og kose (tar hånda hans og koser den), så er det greit. :)

Nå slår heldigvis gutten min sjeldent, men han skjønner at å bli satt bort er en form for straff/at han har oppført seg dårlig. men å skrike og kjefte tror jeg heller virker motsatt.. Å bruke streng stemme og være konsekvent funker her i hvert fall, og jeg må ikke gi meg med en gang - for da har je "tapt"..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...