Gå til innhold

Nattamming

Anbefalte innlegg

Gjest Baby som sover...
Skrevet

Har egentlig ikke noe problem med ammingen, men har et spørsmål angående nattamming. Tulla mi sover rundt nemlig... Vi legger henne ca 21.30 og hun roere seg innen klokken er 22.30. Får ofte mat siste gangen 22.00 på soverrommet, mens andre netter sovner hun med en gang vi legger henne. Hun sover til 06.30 eller 08.00 alt etter son hvor tidlig hun sovnet. Så er spørsmålet mitt: Skal jeg vekke henne i løpet av natten for å gi mat? Hun får ofte mat på dagen. 2-4 timer mellom hvert måltid på dagen og etter 19.00 vil hun gjerne ha mat hver time. Hun kan godt kreve mat både 20.30, 21.00 og 22.00. Synes for så vidt vi har det ganske greit med denne dagsrytmen, og det plager meg ikke at hun vil suge så ofte på kvelden. Men dersom det er viktig for henne og for ammingen sin del at hun drikker om natten, så må jeg jo vurdere å vekke henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vekking er ikke nødvendig.

Noen, f.eks for tidlig fødte eller de som går endel ned i vekt kan man få råd om å vekke på natta.

Høres helt toppers ut at hun "vet" at hun må spise mye/ofte om kvelden for å holde hele natta. Nyt det!!

Skrevet

Sånn var Lillevill også, hun sov 7-10 timer i strekk om natta fra hun var fire uker til sju mnd - på kun pupp.

Nyt det - det er ikke sikkert det varer....

Og at hun spiser så ofte om kvelden er helt normalt . hun lader opp for natta.

Skrevet

Det må da være mye bedre hun spiser mye om kvelden og lar være med å vekke dere om natten. Nyt det så lenge det varer. Hun vil si fra hvis hun er sulten om natten. :-)

Skrevet

La henne sove, det er jo flott at hun har bestemt seg for å dove om natta.

Begge mine unger gjorde også det fra de var 1-2 mndr gamle. Begge har overlevd ;-)

(guttungen begynte å våkne igjen om natta da han var 4 mndr, mens jentungen fortsatte å sove over nattmåltidene)

Skrevet

Ikke vekk henne. Så lenge hun sover så har hun det bra. Hun spiser godt på dagen, og som de fleste små spiser hun oftere på kvelden før hun legger seg.

Bare la henne sove, og vær kjempeglad for at både dere alle får sove godt på natta :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...