Gå til innhold

Bilstol 9-18 kg / 9-25 kg

Anbefalte innlegg

Lillesøster holder på å vokse ut av babystolen sin, og trenger ny stol. Vi skal ha bakovervendt bilstol, og gjerne med litt regulering i ryggen, siden vi har endel skikkelig langturer.

Vi har begynt å se litt i barneutstyrsbutikker, men har bare blitt vist en HTS-modell, husker ikke akkurat navn. Når vi har spurt etter andre modeller for å sammenligne, har vi nesten bare blitt avfeid med "bla-bla og mumle-mumle".

Mellombrors sete i den størrelsen er ca fem år nå, så vil gjerne ha et nytt. (Rart hva som bare blir stuet vekk på loft og i garasje...)

Hva slag seter har dere god erfaring med? Eller vil fraråde?

Akkurat hovr stor plass setet tar i bilen er mindre viktig, da vi nok kommer til å kjøpe 7-seter i løpet av sommeren likevel.

Jeg blir kjempeglad for alle tips og innspill.

Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277734-bilstol-9-18-kg-9-25-kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både Akta Graco Cosmic XTP og HTS kombi, dette er begge seter som kan snus fremover også.

Personlig er jeg mest fornøyd med HTS-setet. Ville definitivt valgt det hvis jeg skulle kjøpt enda et. Det har å gjøre med både montering, plass i bilen, feste av internbeltene og utseende å gjøre. (Altså at jeg syns det ser mer komfortabelt ut... snuppa har ikke sagt så mye om akkurat den saken)

Vi har HTS Izi Combi (eller noe sånt). Knot å feste, men virker veldig bra når det først står der! Har (heldigvis) ikke fått testet det i en kollisjon.

Hallo !

Vi har vært veldig fornøyd med Maxi Cosi Priori. Det kan vel og merke bare stilles i fremovervendt. Men , det kan også festes i midten bak , hvor vi bare har to punkts feste. Dette er et 9 - 18 kg sete.

Vi har HTS BeSafe til minsten, og har også brukt det til jentene. Jeg er kjempefornøyd! Setet kan reguleres slik at barnet nesten ligger i det, eller det kan stå ganske så rett.

Det virker veldig komfortabelt også.

Men det aller viktigste er at når det setet er med i tester så kommer det nesten alltid ut på topp i sikkerhet!

Annonse

Vi har HTS BeSafe til minsten, og har også brukt det til jentene. Jeg er kjempefornøyd! Setet kan reguleres slik at barnet nesten ligger i det, eller det kan stå ganske så rett.

Det virker veldig komfortabelt også.

Men det aller viktigste er at når det setet er med i tester så kommer det nesten alltid ut på topp i sikkerhet!

Vi har akkurat kjøpt dette setet og minsten sitter som en greve!!

HTS BeSafe Kid setet ser ut til å være et bra sete. Når dere kommer så langt som til at minste vokser ut av 9-18 kilos setet, kan dere skaffe Britax Two Way Elite, Britax Secura eller Britax Eclipse Plus Si (viktig at det ikke er det som heter bare Eclipse, for det er kun forovervendt, mens Eclipse Plus Si er bakovervendt). Gutten vår er 4 år, sitter bakovervendt i et Britax Two Way Elite sete, og har det helt fint sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...