Gjest Mom33 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Og under samme tema: Hvorfor kan ikke folk ta fram lommeboka FØR de skal betale? Hvorfor kan man ikke ta med seg det man har handlet vekk fra kassa når betalingen er gjennomført? Og hvorfor må man snakke med ekspeditøren om været/føret når det 40 bak i kø? Det er minimalt med køkultur i dette landet, vi sniker og klistrer og somler og tror nok at vi har en eksklusiv rett til å opptre akkurat som vi ønsker. Hinisdes irriterende! Men de som står bak meg, sånn helt klistret opptil, får gjerne en albue i magen (eller der jeg måtte ha mine armer i forhold til deres kroppslengde), og jeg gidder ikke engang be om unnskyldning. Jeg skumper meg vekk, og ingen er i tvil om at det var jævla dumt å stå så nært. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Og under samme tema: Hvorfor kan ikke folk ta fram lommeboka FØR de skal betale? Hvorfor kan man ikke ta med seg det man har handlet vekk fra kassa når betalingen er gjennomført? Og hvorfor må man snakke med ekspeditøren om været/føret når det 40 bak i kø? Det er minimalt med køkultur i dette landet, vi sniker og klistrer og somler og tror nok at vi har en eksklusiv rett til å opptre akkurat som vi ønsker. Hinisdes irriterende! Men de som står bak meg, sånn helt klistret opptil, får gjerne en albue i magen (eller der jeg måtte ha mine armer i forhold til deres kroppslengde), og jeg gidder ikke engang be om unnskyldning. Jeg skumper meg vekk, og ingen er i tvil om at det var jævla dumt å stå så nært. he he, ja, man skulle nesten sendt folk på kø-kurs. Og med det samme kunne de ha blitt kurset litt i "hvordan oppføre seg på bussen" mm. Jeg synes fortsatt det var utrolig festlig innslag i Rikets Røst en gang, en nyhetssending med to gamle damer, der det var "nyhetsoppslag" med dette at de gamle stadig vekk ble forsinket fordi folk betalte med sedler og måtte vente på vekslepengene. "Hvorfor klarer ikke de unge å betale akkurat?" var omkvedet. Jeg lo godt, for jeg har nok i mitt stille sinn irritert meg litt over gamle damer som står og teller opp en og en mynt, bare for så å finne ut at det ikke var nok, putte myntene tilbake i "myntpungen" og ta opp "seddeloungen" istedet! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mom33 Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 he he, ja, man skulle nesten sendt folk på kø-kurs. Og med det samme kunne de ha blitt kurset litt i "hvordan oppføre seg på bussen" mm. Jeg synes fortsatt det var utrolig festlig innslag i Rikets Røst en gang, en nyhetssending med to gamle damer, der det var "nyhetsoppslag" med dette at de gamle stadig vekk ble forsinket fordi folk betalte med sedler og måtte vente på vekslepengene. "Hvorfor klarer ikke de unge å betale akkurat?" var omkvedet. Jeg lo godt, for jeg har nok i mitt stille sinn irritert meg litt over gamle damer som står og teller opp en og en mynt, bare for så å finne ut at det ikke var nok, putte myntene tilbake i "myntpungen" og ta opp "seddeloungen" istedet! ;-) Søren, det innslaget så jeg ikke! Har kanskje noe med at jeg ikke ser på Rikets Røst sånn generelt, men av og til fanger jeg jo poenger når gubben ler så han hikster fra sofan... :-) Nei altså, vi har vel alle våre greier, og jeg får også omtrent dilla når jeg står i kø og personen foran leter og leter etter penger - den siste krona, må sjekke både 3 og 4 ganger om det er kronestykke - og er det egentlig en norsk krone? - eller tier (har de ikke merket hullet i kronestykket????), og har man noen Euro blandet inn i myntrommet tro - og KAN man bruke den; hvis ja, hvordan blir da regnestykket? Puh, godt med en slik "slippe-ut-damp-og-stim-og-innestengt-kø-aggresjon"! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Søren, det innslaget så jeg ikke! Har kanskje noe med at jeg ikke ser på Rikets Røst sånn generelt, men av og til fanger jeg jo poenger når gubben ler så han hikster fra sofan... :-) Nei altså, vi har vel alle våre greier, og jeg får også omtrent dilla når jeg står i kø og personen foran leter og leter etter penger - den siste krona, må sjekke både 3 og 4 ganger om det er kronestykke - og er det egentlig en norsk krone? - eller tier (har de ikke merket hullet i kronestykket????), og har man noen Euro blandet inn i myntrommet tro - og KAN man bruke den; hvis ja, hvordan blir da regnestykket? Puh, godt med en slik "slippe-ut-damp-og-stim-og-innestengt-kø-aggresjon"! :-) Jeg ser heller ikke på Rikets Røst til vanlig, men jeg fikk med meg noen innimellom. Og etter det nyhetsinnslaget så jeg på flere ganger for å se om det ble like moro neste gang, men det ble dte ikke;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cini Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Og under samme tema: Hvorfor kan ikke folk ta fram lommeboka FØR de skal betale? Hvorfor kan man ikke ta med seg det man har handlet vekk fra kassa når betalingen er gjennomført? Og hvorfor må man snakke med ekspeditøren om været/føret når det 40 bak i kø? Det er minimalt med køkultur i dette landet, vi sniker og klistrer og somler og tror nok at vi har en eksklusiv rett til å opptre akkurat som vi ønsker. Hinisdes irriterende! Men de som står bak meg, sånn helt klistret opptil, får gjerne en albue i magen (eller der jeg måtte ha mine armer i forhold til deres kroppslengde), og jeg gidder ikke engang be om unnskyldning. Jeg skumper meg vekk, og ingen er i tvil om at det var jævla dumt å stå så nært. "Og under samme tema: Hvorfor kan ikke folk ta fram lommeboka FØR de skal betale? " Enig! Det er helt utrolig, hvor god tid enkelte har. Spesielt litt eldre damer, med fare for å stigmatisere enkelte grupper her. Noen venter til ekspeditøren har lest opp totalsummen og står klar til å ta i mot penger, før de begynner å kikke i veska etter lommeboka. Akkurat som om det kommer som en stor overraskelse på dem at de måtte ta fram lommeboka denne gangen også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest også en mamma Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg glemte å si at om det passer seg slik, snur jeg meg rundt og nyser sånn fritt og freidig. Om du ikke liker det, er det ditt problem. Jeg lurer forresten på hvordan du skal bevege deg gradvis nærmere når du trofast har holdt deg på 7 cm avstand siden vi var henholdsvis nr. 11 & 12 i køen? Grunnen til at jeg må stappe alt på plass før jeg beveger meg fra kassa er at ellers vil det fyke veggimellom når jeg skal balansere mellom alle dere ryggpesere. Jeg kan ikke gå et par steg til siden heller for jeg er omringet av folk som skal passe plassen sin i køen koste hva meg koste vil. I mangel av stiletter kan jeg jo bare snu meg og høyt og tydelig spørre hva pokker du leter etter i framlomma mi. Du må jo skjønne det at jeg egentlig bare er nysgjerrig på om du er kvinne eller drag. :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klausen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Du må jo skjønne det at jeg egentlig bare er nysgjerrig på om du er kvinne eller drag. :-) Er slikt viktig for deg? Er det det det hele egentlig handler om? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2241944 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jackoline Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Fordi at på 1 meter er det plass til 2 andre å snike i køen, og i tillegg til at den sure først i køen somler må jeg altså vente på enda to somlere. Jeg vil bare en ting - betale og komme meg ut der i fra. Jeg syns ikke køståing er så festlig, jeg. Nei, det synes ikke jeg heller. Men man trenger jo ikke stå helt oppi ryggen på en. Noen cm forskjell burde vært lov. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277777-k%C3%B8klenging/page/2/#findComment-2242335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.