Gå til innhold

ped. leder i barnehagen skal slutte

Anbefalte innlegg

Hun har vært der ett år, og nå sier hun opp fordi hun har fått jobb et annet sted. Ellers er det også stor utskifting av personale, og siden jenta begynte for litt over ett år siden er det kun en ansatt som har vært der hele tiden. Jeg aner ikke hvor mange andre som har vært innom.

Hvordan er det i din barnehage; er det stabilt blant personale?

Ofte dukker en ukjent vikar opp, men av og til setter de lapp på døren om at en er sykemeldt eller noe og **** skal være vikar.

Da eldste gikk i barnehage var det ikke slik som dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277821-ped-leder-i-barnehagen-skal-slutte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår storesøster har nå gått 3 år i bhg. Det er en liten barnehage, med kun ei avdeling (18 barn mellom 3 og 6 år).

Styrer er det samme. Lite fravær.

Den ene assistenten er den samme. Noe fravær

Den andre assistenten er den samme. Mye fravær.

Styrervikaren har vært i to år - den forrige var bare i ett år.

Har faste vikarer som de benytter, men det har vært en del skifte på disse. De to faste vikarene som var når vi startet opp er ikke der mer. Nå er det én fast vikar som benyttes ofte. Hun går i den andelen av stillingen den ene assistenten er sykemeldt fra. I tillegg er det et par andre som benyttes regelmessig.

Vi har ikke merket noe på våre unger, at de er utrygge e.l. i forbindelse med utskiftninger av personale. Våre barn går i en bhg. som er praksisbhg. for høgskolestudenter, samt elever ved en folkehøgskole. Det betyr at der er godt vant med at folk kommer - er en perioden - og så forsvinner igjen.

At en del av personalet er stabilt drar selvfølgelig også i positiv retning.

Gjest også en mamma

Sånn er det hos oss også. Masse sykefravær på de ansatte, i tillegg til fødselspermisjoner og ansatte som slutter / skifter jobb. Til tider helt håpløst å levere barna, for det er ikke alltid like greit å levere til vilt fremmede - ikke alltid vi vet om de jobber der en gang.

Gjest også en mamma

Sånn er det hos oss også. Masse sykefravær på de ansatte, i tillegg til fødselspermisjoner og ansatte som slutter / skifter jobb. Til tider helt håpløst å levere barna, for det er ikke alltid like greit å levere til vilt fremmede - ikke alltid vi vet om de jobber der en gang.

Kan legge til... da yngste begynte i barnehagen var det 4 ansatte på avdelingen. Allerede i løpet av det første året hadde to av de ansatte vært langtidssykemeldte, med minst 5 ulike vikarer. Så sluttet en av de faste assistentene, gikk over til en annen avdeling. Dette var en av dem som aldri var syk. Så kom det en ny inn på avdelingen, og så gikk det slag i slag med sykemeldinger igjen. Neste år sluttet den nye assistenten, en del av barna byttet til stor avdeling, deriblant mitt barn. På den nye avdelingen tok det 3 mnd før bemanningen var på plass. I de tre månedene ble det byttet pedleder to ganger, to av assistentene ble byttet ut, og det var bare en "fast" igjen - som selvsagt var "ny" for de nye barna. I løpet av månedene som har gått har enda en assistent blitt byttet ut.

Hun har nok på tre år i barnehagen forholdt seg til minst 18 ulike ansatte. Jeg syns det er hårreisende. Og for oss har det resultert i et barn som sliter med leveringssituasjonen i barnehagen ennå - etter tre år. Hvis det ikke er en av de "trygge" ansatte som tar i mot så blir det bare gråt og fortvilelse.

Hos oss er det veldig stabilt personale. Det er vel 2 stykker som har jobbet der fra barnehagen åpnet for ca 15 år siden.

De andre har vært der rundt 10 år nesten alle.

Det ble skiftet styrer da vår eldste begynte i barnehagen - det førte til at en av ped.lederene ble styrer og vi fikk en ny ped.leder. Dette er nå 5 år siden.

I år har styrer hatt 1 års permisjon og vi fikk en ny styrer. Men "vår" styrer kommer tilbake 1. august. Vi gleder oss!!!

Barnehagen har en fast vikar som stepper inn ved behov. I tillegg har de studenter i praksis og videregåendeskole-elever på utplassering. Disse blir barna godt kjent med da de er der over flere uker om gangen.

Gjest Persille

Jeg eier en barnehage med åtte stillinger - og kunne jeg valgt å ha åtte personer der fast hele tiden, så hadde jeg hatt det.

Men, mange assistenter bruker barnehager som "et steg på veien" til noe annet. Før de skal begynne å studere, før de skal flytte, før de skal noe...

Pedagoger er ettertraktet vare, det er arbeidstakers marked - og får de et bedre tilbud fra et annet sted, er det lett å takke ja - spesielt om de er unge.

I tillegg er sykefraværet høyere i barnehager enn andre arb.plasser, sånn er det bare - og arb.giver kan jo ikke noe for at ansatte blir syke. Det er egentlig det mest fortvilte - for ikke kan man ansette en ny, og ikke kan man leie inn noen over lang tid. Og leier man inn noen for en mnd av gangen vil de takke ja til andre steder som tilbyr dem fast jobb, dermed er det like usikkert.

Det er ikke så lett å få alt til å klaffe alltid...

Annonse

Fullstendig stabil. Fantastisk personale som omtrent aldri er syk.

Ped leder har akkurat sagt opp, men den nye har vært ped leder i barnehagen i en lengre periode før, så vi gleder oss til å få henne igjen.

Ungene har stortrivdes fra dag en og personalet er synlig glad i alle ungene :-)

Vet akkurat hvordan du har det.

Det siste 1 1/2 året har fire av fire ansatte på eldstemann sin avdeling (Inkludert pedagogisk leder) sluttet. Barnehagen sa pga uoverensstemmelser seg i mellom på avdelingen, men de ansatte sa selv det var pga problemer med ledelsen. I tillegg har en person på minstemanns avdeling sluttet pga det samme, samt en har vært "sykemeldt" i snart 7 mnd..

Det hele er utrolig kjipt. De nye på eldstemann sin avdleing virker grei nok, men nå er pedagogisk leder gravid og går snart ut i permisjon..(Ikke noe galt med å være gravid, men...) Da blir det 3. ped. leder på under to år på den avdelingen.

Ledelsen stoler jeg ikke på, så nå har vi tatt ut begge to. Dette rotet har ikke vært bra for dem ettersom de takler forandringer svært dårlig og blir svært utagerende i ca to måneder etter endringen. Likevel, det er verdt det med ny barnehage der jeg vet at det er stabilt og ... Ja.. Det er noen andre punkter også, men det passer bedre i en ny diskusjon.

Lykke til!!

Du bestemmer selv. Om du synes det blir for mye utskiftninger, bytt barnehage!

Vet akkurat hvordan du har det.

Det siste 1 1/2 året har fire av fire ansatte på eldstemann sin avdeling (Inkludert pedagogisk leder) sluttet. Barnehagen sa pga uoverensstemmelser seg i mellom på avdelingen, men de ansatte sa selv det var pga problemer med ledelsen. I tillegg har en person på minstemanns avdeling sluttet pga det samme, samt en har vært "sykemeldt" i snart 7 mnd..

Det hele er utrolig kjipt. De nye på eldstemann sin avdleing virker grei nok, men nå er pedagogisk leder gravid og går snart ut i permisjon..(Ikke noe galt med å være gravid, men...) Da blir det 3. ped. leder på under to år på den avdelingen.

Ledelsen stoler jeg ikke på, så nå har vi tatt ut begge to. Dette rotet har ikke vært bra for dem ettersom de takler forandringer svært dårlig og blir svært utagerende i ca to måneder etter endringen. Likevel, det er verdt det med ny barnehage der jeg vet at det er stabilt og ... Ja.. Det er noen andre punkter også, men det passer bedre i en ny diskusjon.

Lykke til!!

Du bestemmer selv. Om du synes det blir for mye utskiftninger, bytt barnehage!

Glemte å nevne at dette med mange og merkelige vikarer er et vanlig syn i barnehagen vår også.. Og siden ingen av dem er kjent for meg og jeg ikke kjenner alle foreldre, er jeg ofte usikker på om det er foreldre eller vikarer eller fremmede som er der... Ikke får vi noen info om det heller.. Frustrerende!!!!!!!!!!

Kan legge til... da yngste begynte i barnehagen var det 4 ansatte på avdelingen. Allerede i løpet av det første året hadde to av de ansatte vært langtidssykemeldte, med minst 5 ulike vikarer. Så sluttet en av de faste assistentene, gikk over til en annen avdeling. Dette var en av dem som aldri var syk. Så kom det en ny inn på avdelingen, og så gikk det slag i slag med sykemeldinger igjen. Neste år sluttet den nye assistenten, en del av barna byttet til stor avdeling, deriblant mitt barn. På den nye avdelingen tok det 3 mnd før bemanningen var på plass. I de tre månedene ble det byttet pedleder to ganger, to av assistentene ble byttet ut, og det var bare en "fast" igjen - som selvsagt var "ny" for de nye barna. I løpet av månedene som har gått har enda en assistent blitt byttet ut.

Hun har nok på tre år i barnehagen forholdt seg til minst 18 ulike ansatte. Jeg syns det er hårreisende. Og for oss har det resultert i et barn som sliter med leveringssituasjonen i barnehagen ennå - etter tre år. Hvis det ikke er en av de "trygge" ansatte som tar i mot så blir det bare gråt og fortvilelse.

I det minste er det noen som tar imot barna deres om morgenen..

Det er det heller ikke i vår barnehhage; Ungen kommer og går og spiser frokost. Der det er frokost kan det være voksne fra en hvilken som helst avdeling, men det er ikke ofte de hilser eller sier god morgen.

Hilsen "Overlykkelig fordi vi har fått ungene inn i ny barnehage!!!!!"

Gjest togli

Hos oss er det heldigvis veldig stabilt personale. De har også et par faste vikarer som barna kjenner. Ellers skjer det en sjelden gang at de har studenter som er utplassert i barnehagen. Da får vi foreldre beskjed via barnehageposten som sendes ut nesten en gang pr. mnd. Vi er i det hele tatt veldig fornøyd med barnehagen vår:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...