Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er jeg helt enig med deg.

Tidsaspektet er nemlig helt avgjørende her. Dessuten din vurdering at trassen/raseriet har lagt seg, og at det nå dreier seg om et ønske om forsoning.

Våre bekjente som jeg nevnte har fått noen h***** unger (unnskyld språkbruken) praktiserer dette slik at ungene først får irettesettelse for ugjerningen, og deretter trøst, knusekosing, nussing osv. kort tid etter at de brister i gråt over å få kjeft. Akkurat som foreldrene får dårlig samvittighet over å ha satt foten ned i første omgang og må kompensere - om du skjønner. Både 1. og 3. klassingen deres driver fortsatt og klabber til mor og far rett i fleisen ved hver minste uenighet!

Dette synes jeg er svært usjarmerende oppførsel og jeg tror bestemt at foreldrenes håndtering av "slå-situasjoner" har noe med saken å gjøre. Av den grunn har jeg nok lett for å "se spøkelser ved høylys dag" når jeg hører om foreldre som trøster unger som slår... :-)

Det der er virkelig et skrekkeksempel. Om så store unger slår foreldrene sine vanemessig, er det på tide å arrangere et 3-stjerners ragnarokk uten muligheter til trøst på flere dager.

Forstår godt du blir på hugget om du ha sett slikt.

mvh

Fortsetter under...

Tinkebøtta

Det der er virkelig et skrekkeksempel. Om så store unger slår foreldrene sine vanemessig, er det på tide å arrangere et 3-stjerners ragnarokk uten muligheter til trøst på flere dager.

Forstår godt du blir på hugget om du ha sett slikt.

mvh

Ja, det er virkelig et skrekkeksempel. Det er mange andre ting der også som ikke er bra. Jeg synes veldig synd på de gutta! Men dessverre så har det blitt så ille at vi ikke orker å være sammen med den familien så mye lenger. Til og med mannen min har satt ned foten. Før dro vi på hytteturer o.l. med dem, men det er ikke gøy når ungene utagerer, slår, ramponerer og griser ned til stedet ser ut som en svinesti....

(Må legge til at jeg generelt tåler mye fra besøkende unger og har tre små selv, som absolutt ikke er englebarn hele tiden)

Ja, det er virkelig et skrekkeksempel. Det er mange andre ting der også som ikke er bra. Jeg synes veldig synd på de gutta! Men dessverre så har det blitt så ille at vi ikke orker å være sammen med den familien så mye lenger. Til og med mannen min har satt ned foten. Før dro vi på hytteturer o.l. med dem, men det er ikke gøy når ungene utagerer, slår, ramponerer og griser ned til stedet ser ut som en svinesti....

(Må legge til at jeg generelt tåler mye fra besøkende unger og har tre små selv, som absolutt ikke er englebarn hele tiden)

Slikt er tragisk. Om ungene ikke får et ragnarokk når de slår foreldrene sine, venter et rent helvete på dem når de som tenåringer slår til en politi eller annen myndighetsperson.

Hva tror du det er som gjør disse foreldrene så hjelpesløse i å sette grenser?

mvh

punky brewster

Ting tar tid, kan gå ei stund får man får avlært slike unoter. Viktig å være tydelig. Bruke få ord og heller vise alternativ handling.

Feks. Nei! Slutt å slå. Så vise fysisk med barnets hånd at det kan stryke isteden. Samtidig er det fint å lese bøker om følelser og empati, vise hva som gjør noen trist, blid glad etc.

Tinkebøtta

Slikt er tragisk. Om ungene ikke får et ragnarokk når de slår foreldrene sine, venter et rent helvete på dem når de som tenåringer slår til en politi eller annen myndighetsperson.

Hva tror du det er som gjør disse foreldrene så hjelpesløse i å sette grenser?

mvh

Opplevelser fra barndommen som har satt sine spor.... uten å gå i flere detaljer.

Mrs. Wallace

Men.. ungen må jo få lov å være sint, vi må bare omdirigere utfallet av sinnet. Vi kan ikke forvente av ungen at de skal kose oss på kinnet dersom ungen føler sinne eller frustrasjon. Det er måten de _viser_ følelsene på som evt må få konsekvenser.

Helt enig!

Annonse

Men.. ungen må jo få lov å være sint, vi må bare omdirigere utfallet av sinnet. Vi kan ikke forvente av ungen at de skal kose oss på kinnet dersom ungen føler sinne eller frustrasjon. Det er måten de _viser_ følelsene på som evt må få konsekvenser.

Men nå var det ikke det jeg svarte på.

Jeg svarte på GA sitt innlegg, og slik jeg tydet det, var det umotivert slåing i ansiktet, akkurat like hva vår pode gjorde.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...