Gå til innhold

Anbefalte innlegg

6-åringen har gresspollenallergi (bl.a.) og sliter veldig med kløende, hovne øyer for tiden. Ser ut til å reagere på det meste av markblomster også, hun kan i hvert fall ikke plukke blomster lenger uten å reagere veldig. Hun går på allergimedisin og øyedråper.

Vi har planlagt å overnatte i telt om et par uker men begynner å revurdere dette. Noen med erfaring med denne typen allergi kombinert med teltovernatting??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277976-pollenallergi-og-teltbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timiti

Huff, jeg hadde droppa teltet. Jeg har pollenallergi (men mye mindre nå enn da jeg var barn). Vi dro på telttur én gang, og gjorde det ikke igjen. Å så å si ligge på bakken/gresset, i et varmt og tett telt, anbefales ikke. Jeg våknet dagen etter og klarte ikke å åpne øynene pga. hevelsen.

Med mindre teltturen er på fjellet der det generelt er lite pollen hadde jeg definitivt droppa opplegget.

Litt ut på høsten kan det hende det går mye bedre.

Pollenallergikere har det best på fjellet, på sjøen, eller innendørs i et hus med varmepumpe og fett pollenfilter. En støvete storby er heller ikke å forakte.

mvh

Hei!

Med mindre hun ikke er bedre til dere skal på tur, ville jeg valgt en annen måte på feriere.

Jeg må faktisk ta ut min 8 åring fra skolen når de har skogturer når han er på det verste.

MEN, jeg vil si til deg (om du da selvsagt ikke vet det) at du bør skifte medisiner og se om andre hjelper bedre. Vi har skiftet og disse vi har nå virker adskillig bedre enn de andre.

Fjell og sjø er gode alternativer til pollenallergikere.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...