Gå til innhold

Amming og hormonbehandling


Cissa

Anbefalte innlegg

Vindunderbarnet vårt er nå 7 mnd gammel og dier fortsatt. Vi ønsker å forsøke å få noen søsken til ham, og den eneste måten å få det til er å bruke tidligere befruktede nedfryste egg, som snart må brukes pga 2 års frist (i Danmark).

Da jeg ennå ikke har fått menstruasjon må jeg ta hormoner -

Perlutex og Progynova. Kan amme mens jeg tar disse?

De anbefaler ammestopp pga av sammentrekninger i livmoren. Antar at dette kun er problem etter at eggene er satt inn?

Og tilslutt - er det håp om å få igang melkeproduksjonen igjen dersom behandlingen går galt?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Cissa. Jeg har vært borti et lignende tilfelle som ditt i fjor. Eggene var også da fryst ned i Danmark og måtte brukes innen 2 år. Gro Nylander gjorde da en grundig undersøkelse i forhold til om moren måtte slutte å amme. Konklusjonen ble da at hun ble rådet til ammeslutt. Det kan jo ta litt tid å gjøre behandlingen og deretter vente på resultatet om du er gravid. Skal du starte melkeproduksjonen igjen, så kan dette være mulig, men tar endel arbeid. Hva om da sønnen din avviser brystet etter å ha vært det foruten en tid? Vil du føle deg avvist? Du bør virkelig tenke deg godt om før du starter på den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...