Gå til innhold

Hva gjør vi med digitalbildene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er flere steder du kan lagre bildene og du kan også brenne dem på cd'er f.eks.

Jeg har alt liggende på pc'n min og en del liggende på pc'n til min kjære i tillegg, men jeg burde nok tatt en backup-runde på cd igjen. Vurderer også å kjøpe en ekstern harddisk til backup-bruk.

Du bør helt klart lagre dem eksternt i tillegg, jeg bruker Fotoknudsen og det er veldig greit. Lite brukervennlig side, men du finner ut av det etter hvert.

I tillegg brenner jeg dem på CD-rom, og vurderer som Lillemus å anskaffe en egen harddisk til bilder.

Du bør helt klart lagre dem eksternt i tillegg, jeg bruker Fotoknudsen og det er veldig greit. Lite brukervennlig side, men du finner ut av det etter hvert.

I tillegg brenner jeg dem på CD-rom, og vurderer som Lillemus å anskaffe en egen harddisk til bilder.

Veeeldig lite inne på det med å brenne cd... kan du forklare meg helt enkelt hvordan jeg gjør..?

Annonse

Hei igjen. Kan du forklare nærmere det med bærbar harddisk? Lett å bruke? Dyr å kjøpe..?

Ja, når jeg kjøpte den var den dyr. Nå koster den vel ett til to tusen. Det er en liten sak, ca. 10 * 25 og er bare et par-tre cm tykk.

Vedr. brenning til CD:

Om du har bærbar, vil jeg tro du har en brenner på den om den er forholdsvis ny. Da setter du inn en CD, og følger anvisningen som popper opp..........

Ehh.....dårlig til å forklare jeg :0))

Ja, når jeg kjøpte den var den dyr. Nå koster den vel ett til to tusen. Det er en liten sak, ca. 10 * 25 og er bare et par-tre cm tykk.

Vedr. brenning til CD:

Om du har bærbar, vil jeg tro du har en brenner på den om den er forholdsvis ny. Da setter du inn en CD, og følger anvisningen som popper opp..........

Ehh.....dårlig til å forklare jeg :0))

..og jeg er dårlig på å forstå..;). Altså, jeg kjøper en cd (en helt vanlig en..? håpløs på dette...) og setter i maskinen. Og så vil jeg få spørsmål om jeg vil brenne..? Hvordan kan jeg forresten se om jeg har en brenner..?

..og jeg er dårlig på å forstå..;). Altså, jeg kjøper en cd (en helt vanlig en..? håpløs på dette...) og setter i maskinen. Og så vil jeg få spørsmål om jeg vil brenne..? Hvordan kan jeg forresten se om jeg har en brenner..?

Du må ha en cd-rom som det er mulig å brenne på, du kan ikke bare ta en cd du har gått lei av fra musikkhylla di. :o) Om du putter den inn i cd-rom'en på pc'n din vil du nok få spørsmål om hva du vil gjøre med den om du har brenner tenker jeg.

Sjekk gjerne bruksanvisningen på pc'n om du har den fremdeles.

thuva1365380402

Vi brenner ut bildene som mange andre gjør på CD-plater. Disse oppbevarer vi i en bankboks. For ligger CD-platene hjemme, og huset brenner så er man jo like langt. Da er det trygt å ha de i en bankboks.

Det samme gjør vi med videofilm. Når vi har filmet en hel kasset, redigerer min mann denne, og lager 2 CD-plater av denne filmen. En av filmene har vi hjemme (for å kunne se på), og den andre lagrer vi i bankboksen sammen med kassetten.

Annonse

Veeeldig lite inne på det med å brenne cd... kan du forklare meg helt enkelt hvordan jeg gjør..?

Kommer helt an på hva slags brenneprogram du har. Men om du setter inn en CD-rom så kommer det som regel opp alternativer til hva du kan gjøre. Prøv å se om du kan følge anvisningene der :-)

Du må ha en cd-rom som det er mulig å brenne på, du kan ikke bare ta en cd du har gått lei av fra musikkhylla di. :o) Om du putter den inn i cd-rom'en på pc'n din vil du nok få spørsmål om hva du vil gjøre med den om du har brenner tenker jeg.

Sjekk gjerne bruksanvisningen på pc'n om du har den fremdeles.

Tusen takk for at du hjalp meg med svar her. Flottings :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...