Gå til innhold

trening for 8åringer

Anbefalte innlegg

Gjest tennis far

Hei Jeg har en datter på 8 år trener tre ganger i uken(1 - 2 time hver gang). Nå har jeg tenkt å øke trening til 4 ganger i uken med 1 time hver gang. Treningstid er : tirsdag , torsdag, lørdag søndag. Spørsmålet mitt er : Tåler en 8 åring så mye trening ? tusen takk for tiden dere bruker for svare på våre spørsmål. engasert far :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278040-trening-for-8%C3%A5ringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MorSnupp

Syns det høres veldig mye ut som det er . Syns ikke du skal øke treningsdosen mer. For barn skal trening være gøy, og gjøre at de får være i fysisk aktivitet. Og ikke minst er det jo slik at det å overtrene små barn kan føre til belastningsskader og ikke minst drepe all lyst til mere trening.

Gjest Elextra

Fysisk tåler hun det, selvfølgelig, men hva er formålet? At hun skal bli lei av trening så snart som mulig?

Trente selv 4-5 ganger i uken fra jeg var ca. 8-9 år (to ulike idretter), og hadde vel et visst talent, men ble grundig lei for konkurransene ble ordentlig seriøse.

Gjest Elextra

Fysisk tåler hun det, selvfølgelig, men hva er formålet? At hun skal bli lei av trening så snart som mulig?

Trente selv 4-5 ganger i uken fra jeg var ca. 8-9 år (to ulike idretter), og hadde vel et visst talent, men ble grundig lei for konkurransene ble ordentlig seriøse.

Rettelse: FØR konkurransene ble seriøse, skulle det selvfølgelig stå mot slutten i innlegget.

Annonse

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Det er sikkert mange meninger om dette, alle ut fra forskjellig ståsted. Etter min mening er det et for hart program for et ban i den aktuelle alder. Du angir også at du du har bestemt- hva med barnets mening ? Er det dine ambisjoner som styrer?

Det er sikkert mange meninger om dette, alle ut fra forskjellig ståsted. Etter min mening er det et for hart program for et ban i den aktuelle alder. Du angir også at du du har bestemt- hva med barnets mening ? Er det dine ambisjoner som styrer?

jeg har snakket med min datter og hun sier hun liker det.

men jeg skal ikke øke hennes treningen nå. vi skal prøve å ha det gøy.

tennis far

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...