Gå til innhold

Har vi ikke råd til 2 barn?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace

Spørs om du kan få nobelprisen bare for å ha løst aldersforskjellproblemet, da, når spørsmålet om det riktige _antall_ barn fortsatt står uløst! ;-)

Oi.

Ja, det er en hardere nøtt å knekke. Men folk har da fått nobelprisen på adskillig tynnere grunnlag enn dette?

Fortsetter under...

Gjest efoll

Trå til!

så får dere heller ha billige ferieturer og ikke dra så mye ut å spise etc den første tiden. En baby er ikke så dyrt, det blir dyrere med åra. Og da får dere muligens bedre inntekt også?

Ikke la økonomien stoppe dere når begge vil ha to barn.

Det ordner seg, vettu :)

Annonse

Wow, hos meg har det ikke vært i tanken en gang av vi ikke skulle klare oss rent økonomisk fordi det er så dyrt med barn. Ja jo selvfølgelig koster det penger. Men rikdom kan ikke måles bare i penger. Som ei venninne av meg sa, da hun mistet pappaen sin, skulle ønske vi var to. Hun er enebarn og ble veldig alene med sorgen. Selvfølgelig fikk hun masse støtte fra mammaen sin, men hun hadde jo også seg selv å tenke på. Venninna mi begynte da veldig å tenke på når mammaen hennes skulle dø. Da ble hun helt alene i hele verden. (Hun har samboer og barn selv, men det ble nok noe helt annet).

Få ett barn til du. Husk at barna bruker 18 år på å bruke opp en million!

Joda, dere har fint råd til to barn! Barn må ikke ha alt det beste av alt det nyeste innen klær, sko, leker og utstyr. Hiver du deg på den karusellen kan det gå galt, men med et normalt måtehold så går det helt fint. :o)

Får du to av samme kjønn kan det meste som ikke slites ut arves også.

"Får du to av samme kjønn kan det meste som ikke slites ut arves også."

Får du av forskjellig kjønn og holder deg unna de mest rosa blondeklærne, kan det meste brukes på tvers også... Inntil nærmere skolealder i alle fall.

Nå er vel jeg ekstrem på å ikke ha falt i staver over søtt barnetøy i butikken, men...det går an å velge en del litt nøytralt.

"Får du to av samme kjønn kan det meste som ikke slites ut arves også."

Får du av forskjellig kjønn og holder deg unna de mest rosa blondeklærne, kan det meste brukes på tvers også... Inntil nærmere skolealder i alle fall.

Nå er vel jeg ekstrem på å ikke ha falt i staver over søtt barnetøy i butikken, men...det går an å velge en del litt nøytralt.

Joda, men innimellom er det griseartig å velge skikkelige gutteklær til poden som er eldst og noe virkelig jentesøtt til snuppa som er minst. Og hun har gitt meg klar beskjed om at hun ikke vil gå med spidermanklær altså! :o)

Arv funker etter min erfaring best før ungene begynner på skolen.

Joda, men innimellom er det griseartig å velge skikkelige gutteklær til poden som er eldst og noe virkelig jentesøtt til snuppa som er minst. Og hun har gitt meg klar beskjed om at hun ikke vil gå med spidermanklær altså! :o)

Arv funker etter min erfaring best før ungene begynner på skolen.

"Arv funker etter min erfaring best før ungene begynner på skolen."

Hehe - først leste jeg "ALT funker best..." Og som tenåringsforelder, kan jeg jo være enig i at mye funker best da.

Joda,- men en kjole/spidermanngenser i ny og ne ødelegger jo ikke hele konseptet med arv. Men jeg kjenner de jente-foreldrene som går så amokk i blonde-rosa-klærne at de ikke kunne brukt mer enn et par prosent av klærne til gutter.

"Arv funker etter min erfaring best før ungene begynner på skolen."

Hehe - først leste jeg "ALT funker best..." Og som tenåringsforelder, kan jeg jo være enig i at mye funker best da.

Joda,- men en kjole/spidermanngenser i ny og ne ødelegger jo ikke hele konseptet med arv. Men jeg kjenner de jente-foreldrene som går så amokk i blonde-rosa-klærne at de ikke kunne brukt mer enn et par prosent av klærne til gutter.

Sånn sett er det jo kjekt når gutten er eldst :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...