Gå til innhold

Vi hater å pusse opp!!!

Anbefalte innlegg

Gjest efoll

Vi pusser opp kjøkkenet. Og det er et helvete, unnskyld uttrykket. Sola skinner og vi må være inne å slite. Vi møter på masse uforutsertte problemer, i hovedsak fordi vi er uerfarne. tillegg går det veldig på humøret løs. Både jeg og mannen er veldig irritable, det går ut over forholdet vårt og vi klarer ikke å være så gode foreldre som vi gjerne vil. Nå er jeg lei meg og fortvilet og jeg føler at vi aldri blir ferdig. Vil egentlig bare gi opp og grine litt. I tillegg til dette er det skoleavslutning, korpsavslutning og barnehageavslutning. På jobben har jeg to seinvakter i uka og føler at familielivet ikke henger i hpo. Hjelp!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278135-vi-hater-%C3%A5-pusse-opp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er noen trøst har det vært skrevet mange artikler om hvor farlig oppussing er for forholdet :-) Så det er nok rimelig normalt.

Dersom det er helt krise, er det mulig å omprioritere litt penger for å få hjelp fra fagfolk?

Hva med venner og bekjente? Hos oss fikk vi hjelp av venner, mot at vi selvfølgelig hjelper dem når de nå skulle trenge det.

Gjest Elextra

Gjør som oss: Ikke puss opp! :-)

(Ihvertfall ikke selv *S*)

Jeg synes nordmenn er overhysteriske på oppussinga, og nå har jeg fått et tilleggsargument for vår latskap: Det er mer miljøvennlig å holde ved det gamle så lenge som mulig;-)

Hehe, godt tips.

Nordmenn er jo gale med hensyn på oppussing. Kjøper man hus eller leilighet med et forholdsvis velfungerende 20 år gammelt kjøkken, er det liksom en selvfølge at man må ha noe nytt og mer moderne.

Sier jeg - som selv er i ferd med en større oppussing/rehabilitering (heldigvis ved hjelp av fagfolk) :-)

Hehe, godt tips.

Nordmenn er jo gale med hensyn på oppussing. Kjøper man hus eller leilighet med et forholdsvis velfungerende 20 år gammelt kjøkken, er det liksom en selvfølge at man må ha noe nytt og mer moderne.

Sier jeg - som selv er i ferd med en større oppussing/rehabilitering (heldigvis ved hjelp av fagfolk) :-)

;-)

Vi har fått kommentarer fra folk som ser ut til at de legger til grunn at jeg har en "slem" mann som "nekter" meg å få nytt kjøkken...;-) For det er en selvfølge at man synes at det hadde vært topp prioritet! ;-)

Men når det er sagt hadde jeg ikke hatt noe imot å totalrenovere kjøkkenet - det er bare ikke høy nok prioritert ennå.

Annonse

Prøv å fokuser på at dette ikke er en permanent situasjon. Og hvis dere har mulighet, prøv å glem oppussinga for en kveld, og kom dere ut - bare dere to :)

Blir man noe mere glad for å forlate et halvoppussa kjøkken og masse rot for å gå ut en tur? ;-)

Irriterer man seg ikke bare enda mer over det når man så skal lage middag hjemme neste dag?

Blir man noe mere glad for å forlate et halvoppussa kjøkken og masse rot for å gå ut en tur? ;-)

Irriterer man seg ikke bare enda mer over det når man så skal lage middag hjemme neste dag?

Jeg tror det kan være godt for forholdet å ta en avtalt pause og snakke/gjøre noe helt annet. Som trådstarter beskriver det, så er det nå bare krangling og irritasjon, og da kan det være greit med en pause før man setter i gang igjen. Så det så :)

Neste gang dere skal pusse opp ett rom vil jeg anbefale å gjøre dette i januar/februar. Da er sansynligheten større for at det ikke er så varmt ute, og det er bedre å være inne.

Men når det gjelder situasjonen akkurat nå, husk at det snart er ferdig. Da blir alt så mye finere. Dere får snakke om det, og som noen andre sier gå ut en tur! Det går faktisk fortere å jobbe hvis en får være ute litt og blir i godt humør.

Lykke til videre med opppussing! Det går nok bra skal du se.

Jeg tror det kan være godt for forholdet å ta en avtalt pause og snakke/gjøre noe helt annet. Som trådstarter beskriver det, så er det nå bare krangling og irritasjon, og da kan det være greit med en pause før man setter i gang igjen. Så det så :)

Joda, når man først har vært så "uheldig" å starte på noe slikt selv, så! ;-)

Selvgjort er ikke alltid velgjort! :-)

Gjest togli

Overrask mannen din litt!

Send en SMS til kompiser og/eller familie og inviter dem til overraskelsesdugnad imorgen eller på søndag. Skriv på en litt morsom måte, f.eks. noe sånt:

"HJELP! Dette kommer til å ende med skilsmisse!! Vær med å redde vårt ekteskap! Jeg trommer sammen til felles oppussingsdugnad (hemmeligholdes for gubben!) imorgen klokken 11.00. Sterke karer trenger noe å styrke seg på, så etter jobbinga blir det servert hjemmelaga pizza/kjøttsuppe etc.. og øl! Jeg håper du blir en av våre reddende engler:) Hilsen efoll:)!

Dette funker, jeg har nemlig prøvd det selv;)

Kan ikke si noe annet enn at jeg vet hvordan dere har det akkurat nå.. Full sympati herfra! Vi gjorde det samme i fjor..

Det er deilig når det er ferdig altså!

Innrettet oss sånn at jeg og ungene var mest mulig ute på farten mens mannen jobbet og slet her hjemme. Og så gikk det i kald mat, grillmat eller mikromat..

Oppussing er noe dritt! Neste gang vi kjøper bolig skal det være en strøken en!

Annonse

Gjest efoll

Overrask mannen din litt!

Send en SMS til kompiser og/eller familie og inviter dem til overraskelsesdugnad imorgen eller på søndag. Skriv på en litt morsom måte, f.eks. noe sånt:

"HJELP! Dette kommer til å ende med skilsmisse!! Vær med å redde vårt ekteskap! Jeg trommer sammen til felles oppussingsdugnad (hemmeligholdes for gubben!) imorgen klokken 11.00. Sterke karer trenger noe å styrke seg på, så etter jobbinga blir det servert hjemmelaga pizza/kjøttsuppe etc.. og øl! Jeg håper du blir en av våre reddende engler:) Hilsen efoll:)!

Dette funker, jeg har nemlig prøvd det selv;)

Jo, takk for tipset. Men jeg tror på mere kokker mere søl. kjøkkenet er nemlig lite og trangt....Men kanskje vi kan få hjelp til barnevakt el.l.....

Gjest efoll

Jeg synes nordmenn er overhysteriske på oppussinga, og nå har jeg fått et tilleggsargument for vår latskap: Det er mer miljøvennlig å holde ved det gamle så lenge som mulig;-)

Akkurat nå er jeg hjertens enig :) det blir leeeenge til neste gang. Selv om jeg har lyst til å male gangen og gubben vil bygge om soverrommet sånn at det passer bedre for hobbyen hans...

Akkurat nå er jeg hjertens enig :) det blir leeeenge til neste gang. Selv om jeg har lyst til å male gangen og gubben vil bygge om soverrommet sånn at det passer bedre for hobbyen hans...

Jeg tror ikke min mann overhodet har en kobling mellom "lyst" og "bygge om"! ;-)

Nå tør jeg ikke engang spørre hva gubbens hobby er ettersom han må bygge om soverommet for at det skal passe bedre...

Helt enig med deg - vi ser ikke den store vitsen i oppussing - med mindre det er helt håpløst. Og,- i den siste tiden har jeg også tenkt mitt ang. miljøkrise og oppussingshysteriet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...