Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter minsten kom (hun er nå 3,5) har jeg brukt p-sprøyte. Fungerte kjempebra, hadde ikke mensen i det hele tatt.

Så gikk mannen min hen og fikk streilisert seg, og jeg sluttet å ta sprøytet. MEN - 14 dager etter at jeg egentlig skulle tatt neste sprøyte, fikk jeg mensen igjen. Og siden da (februar) har jeg hatt mensen hver 14 dag... Og den varer i 1 uke... Blir rimelig oppgitt her nå altså!!! Begynte på'an igjen idag, (2 uker siden første dag i forrige mens, med andre ord - 1 uke uten blødninger) og nå lurer jeg på om dette kan være vanlig, da???

Noen som har erfaring med å slutte på p-sprøyten? Har alltid hatt regelmessig mens, helt fra jeg fikk den som ung, så dette er helt utenfor normalen for å være meg... sukk...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278324-sluttet-p%C3%A5-p-spr%C3%B8yte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

P-sprøyten er velkljent for å kunne lage skikkelig kluss når man slutter med den....

Jeg har brukt p-sprøyte i over 3 år, men fikk beskjed av gynekologen min da jeg var til kontroll at jeg burde slutte! Har vært fornøyd med at jeg aldri hadde mensen mere, men det jeg ikke visste er at slimhinnene blir tynne og såre da man ikke produserer østrogen lenger...så man får med andre ord samme problemer som da man kommer i overgangsalderen! Og samleie har faktisk gjort vondt....nå vet jeg jo hvorfor.... Så til alle dere jenter som leser dette: Bruk ALDRI p-sprøyter!!! Det ødelegger kroppen din:( Nå tar det inntil et år før jeg forhåpentligvis blir nogenlunde bra igjen...hvis jeg blir det... Så nå venter jeg på at mensen skal komme tilbake og håper produksjonen av østrogen tar seg opp igjen! Sjansen for å få beinskjørhet øker jo også da man bruker sprøytene. Aldri mere p-sprøyte på meg!

Jeg har brukt p-sprøyte i over 3 år, men fikk beskjed av gynekologen min da jeg var til kontroll at jeg burde slutte! Har vært fornøyd med at jeg aldri hadde mensen mere, men det jeg ikke visste er at slimhinnene blir tynne og såre da man ikke produserer østrogen lenger...så man får med andre ord samme problemer som da man kommer i overgangsalderen! Og samleie har faktisk gjort vondt....nå vet jeg jo hvorfor.... Så til alle dere jenter som leser dette: Bruk ALDRI p-sprøyter!!! Det ødelegger kroppen din:( Nå tar det inntil et år før jeg forhåpentligvis blir nogenlunde bra igjen...hvis jeg blir det... Så nå venter jeg på at mensen skal komme tilbake og håper produksjonen av østrogen tar seg opp igjen! Sjansen for å få beinskjørhet øker jo også da man bruker sprøytene. Aldri mere p-sprøyte på meg!

Uffda! Jeg har jo gått på den i flere år jeg også...

Glad jeg har sluttet :)

Akkurat, ja... Takk for svar.

Begynte å lure på om jeg burde kontakte legen, men da vil det sikkert gå seg til etterhvert, antar jeg.

Jeg ville gått til legen jeg, det har jo tross alt gått noen mnd nå. Kanskje får du tips om å begynne på pillen noen sykluser for å få mensen i rute og da er det vel greit å få gjort det så fort som mulig?

Annonse

Jeg ville gått til legen jeg, det har jo tross alt gått noen mnd nå. Kanskje får du tips om å begynne på pillen noen sykluser for å få mensen i rute og da er det vel greit å få gjort det så fort som mulig?

Ja, det har gått noen måneder nå, og det er rimelig fortvilende.... Jeg får ringe de og høre :) Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...