Gå til innhold

Solkrem til barn med litt eksem

Anbefalte innlegg

Gjest prust

Treåringen min har litt ømfintlig hud. Hun har til tider litt atopisk eksem bark knærne og litt på magen. Eksemen plager henne ikke, men jeg smører av og til på en krev jeg har fått anbefalt på apoteket - tror det er Aderma.

Hun blir lett solbrent, og jeg har smørt henne med Eucerin Junior faktor 25 - mener den kom godt ut i test. Men hun blir likevel fort rød og litt brent (jeg smører ofte). Hun har også fått varmeutslett (tror jeg det er), eller en reaksjon på solkremen.

Prøvde å finne den testen som ble gjort tidligere her, av TV2?, men finner den ikke. Er opptatt av både kvalitet i forhold til sola, men også innhhold av skadelige stoffer i solkremen.

Hvilke solkremer vil dere anbefale til ømfintlig barnehud, og hvor høy faktor bruker dere? Jeg har to barn med ømfintlig hud som blir fort brent, og ett barn med ganske mørk hud som aldri blir solbrent.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278406-solkrem-til-barn-med-litt-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dr. Heuscha er en solkrem uten farlige tilsetningsstoffer. Den kom ikke så godt ut når det gjaldt solbeskyttelse, men det er bare å ha på mer og oftere så jevner det seg ut.

Bare som en kommentar gikk vesla fra å ha kontrollert eksem som nesten var borte, til å få blødende eksem over hele kroppen etter smøring med Dr Heuscha.

Jeg har også hørt om flere atopikere med lignende reaksjoner.

De stoffene som er i den er ikke nødvendigvis så snille for dem med følsom hud.

Annonse

Bare som en kommentar gikk vesla fra å ha kontrollert eksem som nesten var borte, til å få blødende eksem over hele kroppen etter smøring med Dr Heuscha.

Oj, det hørtes ikke bra ut. Takk for at du sa det!

Jeg bruker stort sett dr. Hausckas solkrem for barn, faktor 30, eller vanlig solkrem fra dr. Hauscka med faktor 15. Begge kremene inneholder kun fysisk filter, ingen kjemiske filtre. Kremen for barn er seigere å smøre ut, men sitter veldig godt selv om de bader og holder på. Ingen av mine barn har blitt brent når de har blitt smurt med den. Selges på helsekost.

Oi, det visste ikke jeg! Har brukt den til mine barn, vi er godt fornøyd og kommer til å fortsette med det. Men da skal jeg være forsiktig med å anbefale den til andre fra nå av..

Gjest prust

Dr. Heuscha er en solkrem uten farlige tilsetningsstoffer. Den kom ikke så godt ut når det gjaldt solbeskyttelse, men det er bare å ha på mer og oftere så jevner det seg ut.

Brukte den for noen år siden på de to eldste, og var godt fornøyd. Nå leser jeg her at den kan virke irriterende på ømfintlig hud, så jeg dropper den!

Gjest prust

Takk for rådet - da holder jeg meg borte fra den!

Annonse

Gjest prust

Aderma har solkremer også. De er ganske tyktflytende (fysisk filter), men det betyr samtidig at de som regel er "snillere" mht allergifremkallende stoffer. Jeg bruker Aderma-solkrem på min lyshudede eldstemann.

Visste ikke at Aderma har solkremer også. Skal sjekke hva de har på apoteket!

Gjest prust

Jeg bruker stort sett dr. Hausckas solkrem for barn, faktor 30, eller vanlig solkrem fra dr. Hauscka med faktor 15. Begge kremene inneholder kun fysisk filter, ingen kjemiske filtre. Kremen for barn er seigere å smøre ut, men sitter veldig godt selv om de bader og holder på. Ingen av mine barn har blitt brent når de har blitt smurt med den. Selges på helsekost.

Brukte den på de to eldste for noen år siden - men etter råd her, så dropper jeg den for minstemor...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...