Gjest GUERRY Skrevet 22. mai 2001 Skrevet 22. mai 2001 Mitt barn nummer 2 lider, som sin storebror av reflux/gulping/oppkast/fordøyelsesproblemer, trolig grunnet svak lukkemuskel i spiserør/liten magesekk. Disse barna gulper mer når melken er tynn, noe som er tilfellet for brystmelk og mindre når de får fortykket morsmelk-erstatning (bor i Frankrike hvor det finnes flere typer av "tykk" morsmelk-erstatning for gulpebarn). Jeg ønsker å amme lengst mulig, men må innrømme at mye oppkast og gråt demotiverer meg noe.. Kan jeg pumpe meg og så spe ut/fortykke morsmelken med noe, slik at barnet mitt lettere fordøyer denne, uten å skade melkens kvalitative attributter? Tusen takk for svar fra en fortvilet mor. 0 Siter
tiliti Skrevet 22. mai 2001 Skrevet 22. mai 2001 Nestargel gjør melken i magen tykkere og seigere og derfor vanskeligere nå gulpe opp. Dette kan blandes med brystmelk. (søk på nestargel i forum for barnemedisin) 0 Siter
Elisabeth Tufte, helsesøster Skrevet 22. mai 2001 Skrevet 22. mai 2001 Kjære GUERRY. Jeg tror det er et middel du kan gi ved siden av. Ta opp dette spørsmålet i forum for barnemedisin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.