Gå til innhold

Fortykning av brystmelk


Gjest GUERRY

Anbefalte innlegg

Gjest GUERRY

Mitt barn nummer 2 lider, som sin storebror av reflux/gulping/oppkast/fordøyelsesproblemer, trolig grunnet svak lukkemuskel i spiserør/liten magesekk. Disse barna gulper mer når melken er tynn, noe som er tilfellet for brystmelk og mindre når de får fortykket morsmelk-erstatning (bor i Frankrike hvor det finnes flere typer av "tykk" morsmelk-erstatning for gulpebarn). Jeg ønsker å amme lengst mulig, men må innrømme at mye oppkast og gråt demotiverer meg noe.. Kan jeg pumpe meg og så spe ut/fortykke morsmelken med noe, slik at barnet mitt lettere fordøyer denne, uten å skade melkens kvalitative attributter? Tusen takk for svar fra en fortvilet mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nestargel gjør melken i magen tykkere og seigere og derfor vanskeligere nå gulpe opp.

Dette kan blandes med brystmelk.

(søk på nestargel i forum for barnemedisin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære GUERRY. Jeg tror det er et middel du kan gi ved siden av. Ta opp dette spørsmålet i forum for barnemedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...