Gå til innhold

Vikeplikt i rundkjøringer - for en dust!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par dager siden kom jeg kjørende pent og rolig inn i en rundkjøring slik jeg alltid gjør. Jeg skulle ut til venstre og hadde kommet til utkjøringen før og hadde akkurat satt på blinken da det kom en traktor (!) med grabb og henger inn fra høyre, han kastet ikke et blikk til siden, bare durte rett frem, ga faen i vikeplikten og på toppen av det hele satt han og snakket i mobilen! Jeg rakk å kaste meg på bremsen og bærte, men jeg tviler på at han hørte noe som helst...

Skrevet

Da jeg øvekjørte med faren min, pleide han å si: "Ta høyde for at det alltid ligger en idiot rundt neste sving".. Kloke ord som jeg har liggende i bakhodet enda :-) Det er helt sykt sånn som noen durer på - tror de at de eier veien??

Gjest Baldriana
Skrevet

Må fortelle en liten historie: Etter at jeg flyttet, til en annen kommune, oppdaget jeg raskt at alle sanser måtte skjerpes når det gjaldt bilkjøring...

Fåtallet fulgte skiltreglene! Vikeplikt, forkjørsrett, innkjøring forbudt skilt, ble glatt oversett! (Skiltene kunne likegodt ha blitt fjernet :-)

Det ble til at jeg nevnte min frustrasjonen til en nabo, der jeg sa at jeg syntes det var et under at jeg ikke hadde kollidert med noen, for maken til undergravelse av skilt-regler hadde jeg ikke opplevd...

Svaret fra naboen var klart: Her kjører vi like idiotisk alle sammen, det er derfor det går bra!

Et klokt hodet sa til meg en gang: Den må bruke vettet den som har ett!!!

Gjest heltforstyrretosloborgere
Skrevet

Etter at jeg flyttet til Oslo skjønner at der i gården er det ikke snakke om å følge trafikkregler...her er det den sterkestes rett som gjelder! Rart det skjer ulykker? Nei.

Her trenger flere å ta lappen på nytt! Mer enn halvparten ville ikke klart den på nytt.

Ikke engang det å gå over fotgjengerfeltet forstår noen ikke. Kom kjørende mot et fotgjengerfelt...trikke var under halvveis over...ei dame på sykkel skulle gå over selv om trikken var i veien...sperret trafikken og himlet med øynene mot meg da jeg ville kjøre forbi...hva var problemet damen, du kunne ikke gå over allikevel før trikken var borte...sånne små elemntære saker gjør at man lurer på hva de har mellom ørene her i byen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...