Gå til innhold

Sjamanisme og schizofreni

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Majja Kr.

Har en kompis som har diagnosen schizofren, og han tror på sjamanisme og magi og slike ting.

Han var bla. overbevist om at jeg var den han kom til å ende opp med og få barn med, ikke bare følte han det, men det sto også i kortene osv.

Sannheten er at han er en grei venn, men ikke en jeg kunne tenkt meg å ende opp med, ha et forhold til, rote med, kline med, bli forelska i.

Det var iallfall bare TULL i hans tilfelle.

Gjest D*lilith

Har en kompis som har diagnosen schizofren, og han tror på sjamanisme og magi og slike ting.

Han var bla. overbevist om at jeg var den han kom til å ende opp med og få barn med, ikke bare følte han det, men det sto også i kortene osv.

Sannheten er at han er en grei venn, men ikke en jeg kunne tenkt meg å ende opp med, ha et forhold til, rote med, kline med, bli forelska i.

Det var iallfall bare TULL i hans tilfelle.

Jeg har også schizofreni og er opptatt av "sånne ting"...men det er ikke tull....noe av det kan være tull (som med din kompis) men ikke alt....det er mye sannhet i det også....

Gjest AnnaMolina

Jeg har også schizofreni og er opptatt av "sånne ting"...men det er ikke tull....noe av det kan være tull (som med din kompis) men ikke alt....det er mye sannhet i det også....

hvordan da? Hva er det med denne diagnosen son kan knyttes til sjamaisme?

Gjest AnnaMolina

Les om en som er sjaman så leser du om en som har schizofreni,da ser du lukhetene...

Jeg har lest om en med shizofreni. Datteren min ville at jeg skulle lese den. "Jeg lovet deg aldri en rosenhave" Det er en selvbiografisk bok. Hun hadde diagnosen fra hun var 16 til 19 år. Hun ble behandlet med samtaleterapi kalde pakninger etc. Gammeldags psykiatri, men hun ble frisk. Veldig bra bok. Har du lest den? Jeg ble oppriktig fasinert. For slik hun beskrev sine psykoser så var det absolutt en meget sterk logikk i "galskapen".

Annonse

Gjest D*lilith

Jeg har lest om en med shizofreni. Datteren min ville at jeg skulle lese den. "Jeg lovet deg aldri en rosenhave" Det er en selvbiografisk bok. Hun hadde diagnosen fra hun var 16 til 19 år. Hun ble behandlet med samtaleterapi kalde pakninger etc. Gammeldags psykiatri, men hun ble frisk. Veldig bra bok. Har du lest den? Jeg ble oppriktig fasinert. For slik hun beskrev sine psykoser så var det absolutt en meget sterk logikk i "galskapen".

Har lest den ja,var veldig bra den ; )

Gjest fillebille

Ofte ser en opptatthet av slike okkulte ting hos personer med vrangforestillingslidelser.

Stemmer nok at mange med schizofreni er opptatt av okkulte ting, og at det er en del av sykdommen. Men det betyr ikke at alle som er opptatt av sånne ting er schizofrene. En sjaman er ikke syk og lider, men det er en med schizofreni og lider nok mye mer enn en sjaman.

Jeg kan tenke meg at med psykiatriens lave toleransegrense for alternative ting, kan muligens en sjaman blir feildiagnostisert som schizofren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...