Gå til innhold

til legen/helsesøster


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest anonym

sønnen min på snart åtte uker har det siste døgnet hatt helt grønn avføring. den virker i tillegg slimete. det eneste jeg har spist som jeg ikke har spist før er toffin (toffee-sjokolade), det spiste jeg for halvannet døgn siden. hvor lang tid tar det før noe man spiser går over i morsmelka? kan avføringsforandringene hans skyldes at jeg har brukt scheriproct salve mot hemoroider to-tre ganger om dagen i 4-5 dager? hvor lenge og ofte kan jeg bruke scheriproct uten at det er noen fare for morsmelka og ungen min?

et annet spørsmål som kanskje ikke kan besvares i dette forumet er: etter hvor lang tid kan man forvente bedring av hemoroider ved bruk av scheriproct? kan sinksalve gjøre samme nytten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjærte anonym. Avføringen kan påvirkes av hva moren spiser, men det kan også være en lettere tarminfeksjon som ikke nødvendigvis påvirker ham noe. Hvor fort matvarer går over i melken varierer. Karbohydrater absorberes fort i blodet og går deretter ganske fort over i meken. Om årsaken til fargen på avføringen er bruk av Scheriprokt, vet jeg ikke, men høres lite sannsynlig ut. Det finnes ikke forskning på alt i detalj. Så det viktigste er at man ikke bruker legemiddler lengre enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...