Gå til innhold

Barnevogner som passer i vanlig bil

Anbefalte innlegg

Gjest vognkjøper snart

Venter første barnet i november. Trenger en vogn som får plass i en vanlig bil, altså ikke for stor når den er lagt sammen. Bør være lett å legge sammen. Ikke for tung, ettersom det kan være en del snø her. Er vel en fordel om barnet kan sitte begge veier i vogna.

Ser det er mange som er fan av Teutonia, Bugaboo og Quinny.Ellers er det og mange som skryter av Emmaljunga og Simo, men disse er kanskje store? Jeg har ikke peiling på de ulike modellene til hvert merke. Vi kan handle i utlandet, har venner og slekt i Sverige og Nederland, vurderer også å kjøpe brukt. Har normal, men ikke veldig bra økonomi. Ikke aktuelt å bruke 6-7000 kr.

Noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/278828-barnevogner-som-passer-i-vanlig-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vognkjøper snart

Hva mener du med "vanlig" bil? De fleste enkeltvogner får plass i f.eks. en Golf. Til og med Simos kombivogn, som er temmelig stor. Dette er forsåvidt en veldig god vogn, men den er jo ikke av de netteste.

Med vanlig mener jeg ikke-stasjonsvogn. Jeg har en veldig liten bil, men kan bruke samboerens bil som det er mer plass i bagasjen på. Fordel om det er lite styr å få plass til alt i bilen, for eksempel at en slipper å ta av hjul og slikt, dersom dette tar litt tid eller er tungvint.

ingen av våre vogner har holdt så godt som emmaljunga vognen. vi får virkelig testet vognene våre med å slå de sammen for å ha i bil. både simo og brio ble liksom "løse" etter xxx sammen slåinger. men emmaljung vognen holdt fint. den er attpåtil god å kjøre.

Annonse

ingen av våre vogner har holdt så godt som emmaljunga vognen. vi får virkelig testet vognene våre med å slå de sammen for å ha i bil. både simo og brio ble liksom "løse" etter xxx sammen slåinger. men emmaljung vognen holdt fint. den er attpåtil god å kjøre.

Vi har også Emmaljunga, og den er suveren, må være enig i det. Mye mer stabil og robust. Vi har en teutoniavogn hos besteforeldrene som jeg er jammen glad vi ikke har som "hovedvogn" hvertfall, den er mye mer skramlete og pinglete enda de to vognene er akkurat like gamle!

MEN Emmaljunga er stor og tung, ingen tvil om det. Så hvis man skal ha den mye inn og ut av bil og holde seg for det meste i byen, så hadde jeg valgt noe annet... selv om den virkelig er uslåelig når det gjelder stødighet og robusthet og mye annet. Og finest da, uten tvil.... Jeg hadde ALDRI byttet ut Emmaljunga'en med noe annet, men det er viktig å se på hva slags behov man har.

Gjest vognkjøper snart

Har hatt Quinny Comfort, måtte ta av et hjul hver gang jeg skulle ha den i gamlebilen.

Var det pes å demontere hver gang eller er det ikke noe problem? Bor litt utenfor folkeskikken så er avhengig av å kjøre bil hver gang jeg skal på butikken, i byen osv.

Ellers fornøyd med vogna?

Var det pes å demontere hver gang eller er det ikke noe problem? Bor litt utenfor folkeskikken så er avhengig av å kjøre bil hver gang jeg skal på butikken, i byen osv.

Ellers fornøyd med vogna?

Hjulet er VELDIG enkelt å ta av og på.

Ellers er vogna veldig tung, og dermed et slit å dra ut og inn av bil, uansett om den hadde passet inn eller ikke. Den er også bredere enn de fleste andre vogner, så det er ikke alle butikker jeg kom meg ut av. ;)

Trillecomfort er helt suveren, og jenta mi digget vogna.

Middels fornøyd, det er både positive og negative sider. Jeg har nå byttet den ut til fordel for en bugaboo...;)

Gjest noen råd fra meg

Jeg ville ikke basert meg på å måtte ta av hjul osv til daglig.

Ta med bilen når dere kjøper (eller prøver) vogn, og be om å få legge den sammen og legge den i bilen.

Noen vogner er smalere og lengere (feks mange trehjulinger), de passer inn i andre baggasjerom enn bredere firehjulinger gjør.

Det viktigste er å prøve.

Tenk også vekt, en lett vogn er veldig mye greiere å løfte inn og ut av bilen. Tenk på at vognen og bilen vil være fulle av oljesøl og slaps i vinter, så det er ikke like greit å løfte en tung vogn hvis du ønsker å holde den litt ut fra kroppen og samtidig ikke stå klint inntil bilen..

Et ennet råd, er å ikke kjøe så mye før babyen kommer, og gjerne kjøpe noe rimelig og brukt til den første tiden (en god, brukt bagvogn), og så kjøpe en god (ny) trille som lett slås sammen og passer enkelt inn i bilen, når babyen kan sitte litt mer oppreist, og skal være med i butikken osv. men den venter du med å kjøpe til du vet hva du trenger.

Men prøv gjerne noen vogner i butikken (og legg dem i bilen!)først, så vet du litt om dem før du finner en brukt på Finn etc.

Billig=ikke bra. Så er dere ikke villige til å legge ut 6-7000 kr, kjøp brukt, som som oftest er like bra som nytt hvis du ikke er veldig trendopptatt.

Personlig synes jeg det er best med tunge vogner i snø. Det er lettere å dytte fremover. Og jeg synes Simo er den beste barnevogna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...