Gå til innhold

Hvor blir resultatene av ?


Gjest Ye ye whatever

Anbefalte innlegg

Gjest Ye ye whatever

Skal forklare bakgrunnen litt og håper noen vil svare ... ;)

Jeg forandret kosthold sånn ca for etpar måneder siden, fra så og si bare "dritt" til regelmessige måltider med tålig sunn mat og litt frukt imellom, fisk, kylling osv til middag og ikke noe "herremåltider" før sengetid, bare ett eple eller ikke noe ...

Jeg drakk minst 30 øl i løpet av helgen, hver helg, har kuttet ned dette endel.

Har ingen bil lenger, så jeg sykler og går overalt jeg skal og jeg har kjøpt meg sånne håndvekter, 20kg tilsammen jeg trener armene med + situps og pushups. Det blir minst to-tre sykkelturer om dagen, pleier å ta noen tunge kun for treningens skyld minst tre ganger i uka.

Hadde ikke ventet å gå ned massive mengder i vekt eller få stålkondis, men kan ikke si jeg har merket noe særlig, hverken på vekt eller "ork". Det går LITT lettere å bevege på seg men ikke noe i nærheten av hva jeg håpet på ...

Har på ingen måte mistet håpet, men skulle tro en såpass dramatisk omlegging i vaner skulle gitt noe slags merkbare resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Dette var en imponerende omlegging av stilen !!! Det du spiser er sunt og flott, men blir totalmengden kalorier likevel noe høyt. Prøv å redusere antall øl enda et hakk !?

Kanskje også muskelmassen har økt, det synes også på vekten, men det er slik det skal være. Vær litt tålmodig videre og du vil ganske visst merke fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ye ye whatever

Dette var en imponerende omlegging av stilen !!! Det du spiser er sunt og flott, men blir totalmengden kalorier likevel noe høyt. Prøv å redusere antall øl enda et hakk !?

Kanskje også muskelmassen har økt, det synes også på vekten, men det er slik det skal være. Vær litt tålmodig videre og du vil ganske visst merke fremgang.

Mener du jeg får i meg for mye kalorier?

Det er egentlig det jeg ikke forstår helt, siden jeg har kuttet ut vanvittige mengder med kalorier og jeg har holdt vekta i flere år, av en eller annen grunn stopper jeg på 95kg :) Ikke lett å forstå seg på kroppen.

Da mener jeg med minimalt med aktiviteter og mye usunn mat, men kanskje fettet blir til muskler som du sier, ingenting hadde vært bedre enn det. Det som "bekymrer" meg mest er at jeg blir like sliten av en aktivitet jeg har gjort i månedsvis nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vært stillesittende i en lang periode, og ikke brukt kroppen din noe særlig. Når du nå har lagt om livsstilen, virker det som om du har gått fra 0 til 100 med en gang. Vanligvis når man begynner å trene etter å ha vært inaktiv veldig lenge, anbefales det å ta det gradvis, for at kroppen skal bygges opp og tåle stadig større treningsmengder. Kanskje du rett og slett har gått for hardt ut? Kroppen din får kanskje ikke tid til å bygge opp overskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er det

Hva legger du i å ha kuttet ned på ølforbruket en del? Betyr det 10 øl i helga, eller tre?

Det er mye kalorier i øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...