Gå til innhold

Vondt i kneet


Gjest Eremitt-Termitt

Anbefalte innlegg

Gjest Eremitt-Termitt

På mandag var jeg på en lang fjelltur, og det var endel bratt nedstigning. Jeg fikk etterhvert vondt i knærne.

Det ene kneet er helt fint nå, men det andre har ikke bedret seg. Jeg merker det nesten ikke om jeg bare går bortover, men oppoverbakker og særlig nedoverbakker gjør det vondt. Det er såpass at jeg ikke klarer å gå like fort som normalt.

Jeg er (veldig) overvektig, og har akkurat begynt å trene.

Jeg har veldig lyst til å ut på tur igjen! For det er så deilig, synes jeg nå, og i tillegg så driver jeg å går ned i vekt.

Jeg kan helt sikkert komme meg gjennom en tur.

Men jeg lurer på om dette egentlig er lurt? Altså det er jo en grunn til at man år smerter... jeg vil bli raskest mulig "frisk" fra dette, men jeg er også veldig utolmodig nå...

Det er ikke slik at jeg føler at jeg trenger å gå til noen lege altså. Jeg bare ønsker å være forsiktig, i og med at det er lenge siden jeg har brukt kroppen, og jeg er overvektig.

Men om det ikke er noen grunn, da vil jeg på tur.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Er man litt tung blir lange nedoverbakker en kraftig belastning for muskler og bånd rundt knærne. De fleste av oss har vel opplevd at folk går baklengs ned fra Besseggen og lingnende fjellskråninger!

Men dette kan man unngå ved regelmessige turer i mer småkupert terreng. Det er så enkelt at alt kan trenes og bli preparert til større utfordringer, også de lange utforbakkene i fjellet. Mange sier at staver og en god kjepp avlaster bra, så prøv det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...