Gå til innhold

Siste dag i permisjon - på jobb i morgen

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Hjælpes så fort et år kan gå da, dere!?

Plutselig er det slutt på koselige dager sammen med lille snuppa mi. Også slutt på å kunne legge seg nedpå på formiddagen sammen med henne dersom natta har vært vanskelig.

Sukk, gleder meg litt til å komme tilbake til jobb (selv om det er et håpløst tidspunkt rett før ferien osv...), men jeg kommer til å SAVNE snuppa mi sånn.

Hvordan skal jeg klare å være så mye borte fra henne. Jeg har ennå ikke vært borte fra henne mer enn et par timer.

*skjelve i underleppa*

Fortsetter under...

Jeg er heeelt med på hvordan du har det nå. Jeg begynte å jobbe igjen forrige tirsdag etter et års permisjon (fødte i begynnelsen av august)

Nå er pappan hjemme i sin permisjon, de kommer på besøk hver dag i lunsjpausen så lillefrøkna får seg litt pupp, så sånn sett er det en fin overgang. Men vi hadde jo sååå fine dager hjemme...

Jeg skal jobbe bare 6 uker, så ha 5 uker ferie, enda en fin overgang...;o)

Når alt dette er sagt så var det egentlig veldig fint å komme tilbake i jobben også.

Blir noe tvetydig dette her.

Gjest togli

Jeg får vondt i magen av å lese innlegget ditt. Kjenner meg så altfor godt igjen... Tre ganger har jeg gjort dette og det var like vondt hver gang :-(

Trøsten er at det er verst for deg - og at du kommer til å kjenne at ting blir bedre etter den første dagen!!

Lykke til:)

Men i alle dager, har ikke du nettopp født? :-)

Hvem skal passe henne, er det pappas tur, kanskje?

Uansett, det kommer til å gå aldeles utmerket. Men det ER en overgang. Det kommer fler av dem etter hvert. Navlestrengen blir mer og mer tynnslitt :-|

Ønsker dere lykke til og en god sommer!

Annonse

Dette går bra, selv om det er vemodig! Husker en kollega som kom tilbake etter endt permisjon. Hun kommenterte hvor deilig det var å kunne sette seg ned i pausen og lese en avis, helt i fred uten å bli avbrutt av unger som maste om alt mulig.. Hun syntes jobben nesten ble et fristed ;-)

Gjest Elextra

Det går helt sikkert bra!

Jeg følte det nok ikke helt som deg, og hadde nok vært mer borte fra barnet mitt enn du har. Dessuten visste jeg jo at barnet hadde det bra når det var hjemme med far! Hadde jo vært annerledes om barnet skulle overlates direkte til dagmamma eller barnehage, det hadde jo føltes langt mer usikkert.

Det går så fint så :-). Og du skal se det blir deilig å få lov til å fokusere på noe annet enn barnet.

I alle dager. Har det gått 1 år siden du fikk snuppa allerede??? Jeg synes da det bare er et par måneder siden...

Jeg skjønner godt at du gruer deg. Jeg er så forunderlig glad fordi jeg har hatt muligheten til å være litt lengre hjemme med mine.

Nå er det snaue 2 mnd til minsten vår skal i barnehage også. Det skal bli litt godt, men kjemperart også. Plutselig er det ikke jeg som ser alle fremskritt, og jeg som hører og ser alle morsomhetene. Det er ikke jeg som blåser på alle vondter og som får de fleste klemmene. (Vel, jeg håper jo at jeg får de fleste klemmene da...)

Tiden går så utrolig fort. Plutselig så er de nusselige babyene våre skolebarn, og plutselig flytter de ut, og plutselig sitter vi på gamlehjemmet og venter på besøk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...