Gå til innhold

Feber.Når kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Gjest kate-74-

Sønnen min på 5 år hadde 39,20 i feber i går kveld og det samme i dag.Han sier han har vondt i hodet.Når bør jeg kontalte lege?.Sisi gang han hadde feber ventet jeg i 3 dager og da viste det seg at han hadde halsbetennelse.Han hadde ikke sagt noe om vondt i halsen.Jeg vil ikke virke hysterisk å ringe legen for en liten bagatell.Noen som har noen erfaring på hvor lenge ett barn skal ha feber før man drar til legen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/279433-febern%C3%A5r-kontakte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kate-74-

Jeg hadde ikke kontaktet lege ennå, men om smertene blir veldig store og han får over 40 i feber eller allmenntilstanden blir veldig dårlig så hadde jeg ringt lege med en gang.

jeg ringte å fikk time i dag.Han gråter å sier han har vondt i hodet.Han ligger i sengen og vil ikke stå opp.Han er ikke den typen som ligg rolig i sengen uten grunn.

jeg ringte å fikk time i dag.Han gråter å sier han har vondt i hodet.Han ligger i sengen og vil ikke stå opp.Han er ikke den typen som ligg rolig i sengen uten grunn.

Han har tydeligvis veldig vondt og da er det helt klart på sin plass å kontakte lege. Håper det går fint hos legen!

Gjest annlovinda

Fint du fikk time i dag da. Godt å komme til legen da, når han har så vondt.

Annonse

Gjest kate-74-

Han har tydeligvis veldig vondt og da er det helt klart på sin plass å kontakte lege. Håper det går fint hos legen!

Nå blir jeg forvirret.Han har stått opp og fått en ibux og spist litt og feberen er nesten borte og han ser bra ut.Han sier at han føler seg bra og at han har bare litt vondt i hodet.Nå begynner jeg å tenke at jeg må avbestille timen men det er vel ikke bare å avbestille en akutt time

Så lenge allmentilstanden er rimelig grei og barnet ikke er skikkelig dårlig så ringer jeg ikke lege...

Det er helt normalt å ha vondt i hodet når man har feber. Det er også normalt å ha kroppsvond og å være slapp og trøtt.

Det er normalt å ikke ha matlyst, men man bør passe på å få i barnet drikke (selv om det ikke er tørst).

Blir barnet vanskelig å få kontakt med, har svelgeproblemer eller at allmentilstanden blir skikkelig dårlig, da kan jeg vurdere lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...