Gå til innhold

7,5 mndr og spiser ikke


optimist

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ganske frustrert, for lillegull har ikke spist fast føde på over en uke. Hun har hatt en luftveisinfeksjon, og har fremdeles en del slim igjen i halsen. Tidligere spiste hun 3 måltider fast føde pr dag, nå brekker hun seg på første skje. Fortsetter jeg å lure små biter inn i munnen hennes, kaster hun opp. Dette gjelder både grøt, middag, brød, til og med dessertglass. Heldigvis ammer jeg enda, så nå lever hun på morsmelk, men det er jo ikke så mye igjen da hun har spist mat i flere måneder. Så hun pupper hyppig for å øke mengden. Hvor lenge er det forsvarlig å bare la henne få morsmelk, og er det noe legen kan gjøre? Var hos legen i forrige uke, men det var "bare et virus" som gikk over av seg selv. Føler at jeg har prøvd alt, og jeg merker at jeg blir stesset, som igjen påvirker melkemengden. Hun tar ikke flaske, og vil ikke ha erstatning fra kopp. Da gråter hun til hun kaster opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv ville jeg nok kontaktet legen på nytt igjen hvis hun har vært sånn en uke nå. Hvis hun fremdeles er slimete i halsen/brystet så kan hun kanskje få "Efedrin" mixtur. Hvis du tror hun får for lite melk av deg så ville jeg nok gitt henne avkjølt kokt vann enten på flaske eller av kopp. Eller kanskje du kan gi henne litt fruktjuice. Det er viktig at hun får i seg nok drikke nå som hun ikke spiser.

Jeg håper jenta di snart blir frisk igjen og vil spise.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære optimist. Om hun er godt ernært på forhånd så er det ikke noe fare om hun kun får morsmelk noen uker. Ikke press henne, mentilby jevnlig mat uten klumper. Slimet fører nok til at hun lett brekker seg.Når legen sier det er virus er det nok ikke noe han kan gjøre. Kanskje noe slimløsende, men dette må du ta opp med legen som kjenner henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...