Gjest mor til 11 års jente Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har en datter som er 11 år. Hun er smilende og blid og skjelde sur og irritert. Det siste året har hun plutselig begynt å skrike. Hun sier at det bare kommer uten at det har skjedd noe spesielt. De første tankene er at det kan har skjedd noe, alt fra overgrep til skole og venner. Vi har undersøkt det og har funnet ut at alt er ok. Hun er ei jente som har mange venner og ingen problemer på skolen. Er dette noe som kan skje i forbindelse med puberteten at tinge utvikler seg. Hun har ikke fått mensen ennå. 0 Siter
laban Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Det kommer litt an på hva du mener med at hun har "begynt å skrike". Mener du at hun hyler og skriker og smeller med dørene? I så fall kan det være begynnende tenåringsfakter, og det er normalt. Vær glad det starter såpass tidlig, så kanskje hun modnes litt før gjennomsnittet. Mener du at hun setter i høye skrik uten grunn, og ikke selv vet hvorfor, er jeg mer i villrede. 0 Siter
Gjest D*lilith Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Det er nok noe som kan skje i puberteten,vi har en tennåring her som hater oss og hyler mot oss....alle mulige stygge gloser. 0 Siter
Gjest Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hun bare blir lei seg å gråter. Det har foregått ca. 1 års tid. ca. 1 - 2 ganger i måneden. 0 Siter
frosken Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hun bare blir lei seg å gråter. Det har foregått ca. 1 års tid. ca. 1 - 2 ganger i måneden. Jeg forbinder dette med begynnende pubertet. En økt følsomhet som fort gir seg utslag i mye gråt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hun bare blir lei seg å gråter. Det har foregått ca. 1 års tid. ca. 1 - 2 ganger i måneden. Dattera mi hadde pms lenge før hun fikk mensen og den fikk hun når hun var 13 år. 0 Siter
laban Skrevet 4. juli 2007 Skrevet 4. juli 2007 Hun bare blir lei seg å gråter. Det har foregått ca. 1 års tid. ca. 1 - 2 ganger i måneden. De kan godt gå gjennom mye følelsesmessig kaos i den alderen uten å være syke på noen måte. Noen reagerer med sinne og "pigger", andre blir mer melankolske. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.