Gå til innhold

Symaskiner

Anbefalte innlegg

Gjest tøydokke Anna
Skrevet

Jeg vil kjøpe meg symaskin, men har ikke peiling på maskiner. Ser det skal være tilbud på Singer fra 1390,- og Bernina fra kr 1990,- De skal være satt ned med ca 2000,- (Det står desverre ikke hvilke modeller...)

Noen som har erfaringer? Jeg ønsker å lære meg å sy klær og er så og si nybegynner. Hva trenger jeg?

Skrevet

Begge merkene er vel kjente og bra, skulle jeg tro. Jeg ville dratt ned i butikken og sjekket. Prøvesydd på en stoffbit, prøvd å tre i tråd, spole en snelle etc. Jeg ville også sjekket vekt og størrelse. Du trenger sikkert ikke så mange fancy tilleggsfunksjoner.

Skrevet

Begge merkene er vel kjente og bra, skulle jeg tro. Jeg ville dratt ned i butikken og sjekket. Prøvesydd på en stoffbit, prøvd å tre i tråd, spole en snelle etc. Jeg ville også sjekket vekt og størrelse. Du trenger sikkert ikke så mange fancy tilleggsfunksjoner.

Jeg støtter Mirabell: prøv den før du kjøper. Jeg skaffet meg en maskin (ingen av de ovennevnte) for noen år siden, og spolingen var så komplisert og irriterende at jeg nesten aldri orket å sy. Jeg ga den bort til datteren min (som er mer tålmodig og fingernem enn meg, og trengte en maskin) og gikk tilbake til bestemors gamle elektriske Singer. Den kan jeg træ og spole i blinde.

:)

Skrevet

Jeg har en 25 år gammel Bernina som syr fortsatt som en drøm. Og jeg har sydd MASSE. Anbefales :)

Når jeg tenker etter, så syr min mor med en 40 år gammel Singer.

Med andre ord: gode merker, begge to!

Tips: ikke kjøp noen kjempeavansert maskin, en kommer langt med noen enkle sømmer + automatisk knapphullssøm!

Gjest Baldriana
Skrevet

Bernina ;-)

Har min andre Bernina nå og er kjempefornøyd.

Om du mest skal sy klær, hadde jeg satset på en maskin som har "automatiske" knapphull.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bernina! Har hatt min Bernina i snart 20 år, og det er aldri noe tull med den.

Gjest tøydokke Anna
Skrevet

Bernina! Har hatt min Bernina i snart 20 år, og det er aldri noe tull med den.

Det ble en Bernina. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...