Gå til innhold

Tygge vitamintabletter?


Gjest aliceieventyrland

Anbefalte innlegg

Gjest aliceieventyrland

Jeg får ofte problemer med å svelge tabletter, og da blir det til at jeg biter de i mindre biter før jeg svelger de. Er dette bra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest aliceieventyrland

Kapsler skal svelges hele, men andre tabletter ser jeg ikke noe problem med å dele opp.

Enkelte kapsler er todelte, der det går an å ta de fra hverandre og tømme ut innholdet (ofte pulver). Kan man tømme ut dette og ha det i drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte kapsler er todelte, der det går an å ta de fra hverandre og tømme ut innholdet (ofte pulver). Kan man tømme ut dette og ha det i drikke?

Jeg tror ikke dette bør gjøres. Mener å ha hørt at kapselen er der for at ikke innholdet skal tære på slimhinner. Kapselen beskytter til den er i magen, og syra skal ta knekken på den.

Apoteket har god greie på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Og inneholder aspartam...

Jeg tror nok at man overlever av et par om dagen. :) Men jeg er enig i at man bør være forsiktig med for mye kunstig søtstoff. :) Hvordan går det med vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at man overlever av et par om dagen. :) Men jeg er enig i at man bør være forsiktig med for mye kunstig søtstoff. :) Hvordan går det med vekta?

Det har vært bursdag både i går og i dag *Sukk* men jeg har klart å styre meg i kakefatet. Har spist litt altså, kan ikke bli hysterisk heller, men har ikke tatt av helt. :o) Tenkte jeg skulle ta en liten ekstraveiing i morra tidlig for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært bursdag både i går og i dag *Sukk* men jeg har klart å styre meg i kakefatet. Har spist litt altså, kan ikke bli hysterisk heller, men har ikke tatt av helt. :o) Tenkte jeg skulle ta en liten ekstraveiing i morra tidlig for sikkerhets skyld.

Ja, uff. Jeg veier meg hver dag jeg. Man går ofte opp litt etter en utskeielse, men det går fort av igjen. Jeg sliter med de siste fire kiloene. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...