fru Burlefot Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Jeg får besøk av min bror med familie og skal låne med meg barna på 7 og 4 år og finne på noe artig. Men hva er artig for sånne små? Har noen tips til hva som kunne slå an i Bergen (og omegn)? Akvariet er ikke så aktuelt, der har de vært mange ganger. 0 Siter
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Hva med det nye vitensenteret? Det burde jo passe for den alderen! 0 Siter
laban Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 VilVite-senteret Vannkanten badeland Kjøre trolleybuss, Fløi- og Ulriksbanen (mine unger har i hvert fall elsket sånt i den alderen) Museet i trikkehallen på Møhlenpris 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 VilVite-senteret Vannkanten badeland Kjøre trolleybuss, Fløi- og Ulriksbanen (mine unger har i hvert fall elsket sånt i den alderen) Museet i trikkehallen på Møhlenpris Takk for forslag - har tenkt på om Fløy/Ulriksbanen kunne vært et alternativ. Hva syns barn i den alderen at det er stas å gjøre mens man er på fjellet da? 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 Hva med det nye vitensenteret? Det burde jo passe for den alderen! Tror du fireåringen også får noe ut av VilVite? 0 Siter
laban Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Takk for forslag - har tenkt på om Fløy/Ulriksbanen kunne vært et alternativ. Hva syns barn i den alderen at det er stas å gjøre mens man er på fjellet da? I enden av Fløibanen er det en stor lekeplass. Kombinert med en tur i kiosken vil turen sikkert bli vellykket. På Ulriken er det vel litt enklere forhold, men dere kan være heldige og få se en hangglider eller noe sånt. Se på utsikten og gå til en av de nærmeste vardene f.eks. Ligger det fremdeles en snøklatt i skyggen noe sted i kort avstand (det gjorde det i mai, men de er kanskje borte nå), er det moro å avlegge den et besøk. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 I enden av Fløibanen er det en stor lekeplass. Kombinert med en tur i kiosken vil turen sikkert bli vellykket. På Ulriken er det vel litt enklere forhold, men dere kan være heldige og få se en hangglider eller noe sånt. Se på utsikten og gå til en av de nærmeste vardene f.eks. Ligger det fremdeles en snøklatt i skyggen noe sted i kort avstand (det gjorde det i mai, men de er kanskje borte nå), er det moro å avlegge den et besøk. Hehe, jeg skjønner at jeg nok tenker for komplisert, men jeg har litt liten erfaring når det gjelder hva som egentlig fenger barn. Jeg tenker valget står mellom fjellet og vitensenteret. 0 Siter
Speak Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Takk for forslag - har tenkt på om Fløy/Ulriksbanen kunne vært et alternativ. Hva syns barn i den alderen at det er stas å gjøre mens man er på fjellet da? Var der med snuppa som vel var 5-6 år den gangen. Tok med engangsgrill og pølser. Gikk en liten tur innover fjellet før vi fyrte opp grillen. Veldig vellykket. 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Skrevet 5. juli 2007 Var der med snuppa som vel var 5-6 år den gangen. Tok med engangsgrill og pølser. Gikk en liten tur innover fjellet før vi fyrte opp grillen. Veldig vellykket. Det er en god ide, men tror ikke engangsgriller er så bra ansett der oppe? 0 Siter
Speak Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Det er en god ide, men tror ikke engangsgriller er så bra ansett der oppe? Vi fikk ingen kommentarer. Men gikk jo et lite stykke før vi fyrte den opp da. 0 Siter
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 5. juli 2007 Skrevet 5. juli 2007 Tror du fireåringen også får noe ut av VilVite? Jeg har ikke vært der, så jeg vet ikke hva slags aktiviteter det er der, og heller ikke så mye om hva som fenger en 4åring, men jeg tror det kan være mye moro der! Jeg er realfagsperson selv og satset på tidlig rekruttering, he he! :-) Du kan jo sjekke på nettsidene deres! http://www.vilvite.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.