Gå til innhold

er dette tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Gjest whymethen

Jeg må holde orden i alt rundt meg og hvis jeg ikke gjør det så blir jeg ekstremt urolig! Jeg må vite at det er ryddig i alle skap og at tingene ligger der de skal. Jeg blir sur om noen roter til meg og jeg får angst om noen kommer når det ikke er ryddig hos meg. og jeg tåler ikke at det ligger snusk på gulvet for da trives jeg ikke :( Før hadde jeg støv på hjernen men det har jeg kommet vekk fra. Nå må jeg imidlertid ha det strøkent rundt meg. jeg klarer ikke slappe av før alt er helt i orden! Jeg liker heller ikke at noen tar meg i hånden foreks, og aldri likt å ta borti aviser, fyrstikker osv. Da må jeg vaske meg med en gang! jeg vasker meg ofte for jeg liker ikke å være uren. er det normalt å ha det sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280277-er-dette-tvangstanker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Det høres mere ut som om du har en tvangspreget personlighetsforstyrrelse enn ren ocd. De to tingene er ikke helt ubeslektet, og du har litt klare tvangstanker og, men jeg vil tro mere på det første. Personlighetsforstyrrelse høres jo veldig grovt ut, men den er regnet som en av de minst dramatiske og ødeleggende av dem.

Gjest miss vesla

Det høres ut som tvangstanker eller ihvertfall noe slags angst. Det som kjennetegner tvangstankene er at en må tenke eller gjøre noe for at de skal forsvinne.

hei!

ikke normalt å ha det slik!

kanskje du bør oppsøke hjelp? det er jo bra at du har fått vekk "støvet", men du har tydeligvis litt igjen...

skjønner at du ikke har det så godt, men et råd er at du ikke utvider området for hva som er "skittent" eller blir mer redd for angst for å få besøk e.l

heller prøv å ro deg ned, kanskje prøve å unngå å vaske deg en gang, prøv å si til deg selv at dette skal gå bra, det er bare en fyrstikk, det er jo ikke egentlig farlig....

jeg sier ikke at dette er lett, og det beste er vel kanskje at du snakker med noen om det og få litt hjelp på veien, ikke godt å ha det slik.

lykke til!!

Gjest BipolarII...jeg visst

Det er i alle fall tvangshandlinger du utfører.

Ligger vel mye perfeksjonisme, strenge standarder, kontrollbehov, regler, rutiner i dette. Tanker og handlinger henger mye sammen. Eks. tenker at man må gjøre noe og så gjør man det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...