Gå til innhold

Spesielle behov

Anbefalte innlegg

Gjest Spesielle behov

For litt tid siden var vi på Fillippinene og hentet hjem barnet vårt. Vårt barn har noen små spesielle behov, noe vi hadde sagt at vi var åpne for, og vi så å si aldri tenker over. Jeg vil bare oppfordre alle til å vurdere dette nøye. Da vi hentet barnet vårt på barnehjemmet så vi flere barn med små handicap, og da jeg spurte om deres mulighet for å få foreldre, svarte bestyreren at den var svært liten, om i hele tatt eksisterende. Dette var oppegående friske barn som kanskje bare manglet en hånd, hadde hepatitt eller et fødselsmerke. Jeg synes det er fælt å tenke på at det skal hindre dem i å få vokse opp i en familie.

En fordel ved å stille seg åpen for mindre spesielle behov, er at man ofte tildeling av barn fortere, så det er jo noe å tenke på!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280363-spesielle-behov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Far til et spesielt barn

Fint innlegg! Har hørt at myndighetene i flere land har reagert på at norske adoptivforeldre er for selektive, og helst bare vil ha de minste og friskeste barna. Adoptivforeldre fra andre land er ofte mer åpne en nordmenn.

Å føde barn selv innebærer også en risiko for at barnet ikke er "perfekt", men man er da like glad i sitt barn for det.

Det er flott at adoptivforeldre også er villige til å bli mere romslige og aksepterer barn med noen problemer.

Nå som ventetiden for adopsjoner øker i de fleste land kan det å adoptere et barn med spesielle behov være en måte å få kortere ventetid på. Barnets "spesielle" forhold behøver ikke være et tungt handicap, men kanskje noe som kan rettes med en operasjon eller annen god behandling i Norge. Jeg håper virkelig at flere foreldre vurderer det alternativet

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280363-spesielle-behov/#findComment-2257620
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...