Gå til innhold

Jeg blir så lei meg

Anbefalte innlegg

Jeg har lest tråden, og synes det er du som er way out frekk til å svare folk som prøver å komme med kontruktive råd. Det er ingen av dem som har svart deg som er verken bedrevitende kjipe eller frekke mot deg.

Hvor er denne tråden? Finner den ikke noe sted..

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

4

• jubalong70

2

• Maggi

2

• cecily

2

Mest aktive i denne tråden

Ingen her som mener at du er en ubrukelig mor *klem*

Alle som har hatt barn som har vært mye våken på nettene skjønner

at du er totalt utslitt og det er ganske normalt at du fortviler over at

ungen holder seg våken fra 04 på natta. I tillegg så har du andre barn å

ta vare på, så det er ikke rart at du holder på å gå på veggen her.

Det er forskjell på sliten mor og ubrukelig mor, og du er slettes ikke

ubrukelig.

Har selv 3 barn som har stjålet min gode nattesøvn i sammenlagt 7 år nå

og vet at dere sliter virkelig nå. Har dessverre ingen gode råd å komme med

siden mine ikke hadde lignende problem, og siden jeg selv ikke klarte

å finne den magiske løsningen. Noen tiltak reduserte problemene selvfølgelig

men ikke 100% løsning.

Men det jeg kan si at selvom du er sliten og selvom du er frusterert så

er det ingen unnskyldning for å bite hodet av de som kommer med sine

erfaringer eller prøver å gi deg noen råd. Vi er ikke synske her inne

og kan ikke vite nøyaktig hva du mener når du skriver "alt".

Da har du sikkert også prøvd å legge deg like etter at ungen har sovnet på

kvelden og fått da minst 7 times søvn og vært bedre i stand til å takle nese dag ?

Og latt mannen ta ansvaret for å legge de andre barna og eventuellt ordne

ting før han la seg. Så kunne du stå opp kl 04 med ungen litt mer uthvilt og

han kunne sove litt lenger ? Så har dere da sikkert byttet på slik at neste

kveld så var det han som la seg tidlig for så å stå opp med ungen ?

Søvn er utrolig viktigt, det er en grunn for at frarøving av søvn er en velkjent

torturmetode som blir brukt for å bryte folk helt ned.

Håper virkelig at noen kan hjelpe dere med å finne en løsning.

Prøv melatonin...

Det er et naturpreparat. Kan fåes på resept (registreringsfritak) hos lege, eller bestilles på nettet.Vet at mange har brukt dette til sine barn, men da har problemet vært å få lagt barnet om kvelden(vil ikke sove9.Men forstod det slik at det ikke var problem hos dere?

Ville uansett snakket med en lege. Det skal visst være uten bivirkninger og kan brukes over lang tid uten at det gjør noe.

Lykke til.

Melatonin er et naturlig hormon i kroppen. Dersom personen som tar dette har for lite av dette hormonet, vil preparatet virke, og man blir trøtt. Dersom dette ikke er problemet vil det ikke virke.

Det finnes lite dokumentasjon på bruk av preparatet men kommet noe som dokumenterer effekt hos personer som jobber natt-skift, og også hos personer med autisme-spekter-forstyrrelser.

Man kan få det på resept, men den er på registreringsfritak slik at legen må skrive begrunnelse for hvorfor man prøver.

Vi har melatonin for vår sønn med autismespekterforstyrrelse- vi har den i depot form slik at den virker ca 7 timer, og gutten sover da i ca 7 timer. Den hindrer ikke at man våkner tidlig, slik at han er jo likevel oppe grytidlig (ca kl 5 hver morgen) - etter 5 år med å ha et barn som er uberegnelig og som står opp så tidlig og er HELT våken - ja så kan jeg skjønne deg! Vi har også vært gjennom andre medisiner, men for barn med autismespekterforstyrrelser er det vanskelig å forutsi hvordan medisinene skal virke, og ofte virker de ikke slik som hos andre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...