Gå til innhold

Beinhard trening


Gjest psykisk smerte

Anbefalte innlegg

Gjest psykisk smerte

Etter mange år med psykisk smerte har jeg egentlig bare kommet frem til en ting og det er at for å bli bedre må man jobbe beinhardt med seg selv. Vi som sliter må jobbe mye hardere enn dem som ikke har det så ille. Slik er det bare. Sunt kosthold og trening burde være obligatorisk "medisin" for alle som sliter psykisk. Det finnes ingen lettvinte utveier. Det er som med slanking. Det må slit til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Majja Kr.

hm medisin fjerna den psykiske smerten hos meg, heldigvis.

så slapp beinhard trening der gitt:))))

selv om jeg syns det er rågøy å trene som i aerobic og sånn dah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Korrekt erkjennelse.

Håper flere kan se det slik. Da ville langt flere kunne legge sykdommen bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt erkjennelse.

Håper flere kan se det slik. Da ville langt flere kunne legge sykdommen bak seg.

Du skulle opprettet en sånn Base-Camp eller psykiatrisk treningsleir i Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Korrekt erkjennelse.

Håper flere kan se det slik. Da ville langt flere kunne legge sykdommen bak seg.

Så bare man jobber hardt nok kan man legge sykdommen fra seg?

Det er noe annet enn jeg har fått beskjed om.....har fått vite at jeg må akseptere sykdommen jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du skulle opprettet en sånn Base-Camp eller psykiatrisk treningsleir i Trøndelag.

Det har jeg faktisk tenkt seriøst på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Så bare man jobber hardt nok kan man legge sykdommen fra seg?

Det er noe annet enn jeg har fått beskjed om.....har fått vite at jeg må akseptere sykdommen jeg..

Om alle trente det de kunne, ville heller ikke alle kunne bli verdensmester i maraton, men mange ville bli mye bedre.

Slik er det også med sykdom. Om alle gjorde det som var mulig, ville de kunne nå mye lengre. Her tenker jeg ikke bare på fysisk trening. Jeg tenker på: Møte forberedt til alle psykoterapitimer, ha gjort hjemmeleksen hver gang, komme frem med det vesentlige i timen, ta medisiner som foreskrevet osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D*lilith

Om alle trente det de kunne, ville heller ikke alle kunne bli verdensmester i maraton, men mange ville bli mye bedre.

Slik er det også med sykdom. Om alle gjorde det som var mulig, ville de kunne nå mye lengre. Her tenker jeg ikke bare på fysisk trening. Jeg tenker på: Møte forberedt til alle psykoterapitimer, ha gjort hjemmeleksen hver gang, komme frem med det vesentlige i timen, ta medisiner som foreskrevet osv osv.

Ok takk,da gjør jeg det jeg kan : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "so long"

Det har jeg faktisk tenkt seriøst på :-)

Ja deter jeg enig i. Trening. Gå tur hver dag. Komme seg ut.Gå i butikken, vaske koppene, legge seg før 23.00 og stå opp kl. 08.00. Resultatorientering heter det i arbeidslivet.

Men det beste jeg gjorde, var å skaffe meg en stor hund som virkelig måtte ut, i rask gange, minst en halv time morgen og kveld. Jeg fikk en turkamerat, en bestevenn, en som er ellevill av glede når jeg våkner om morgenen. Det beste er allikevel kanskje kjærlighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baldriana

Ja deter jeg enig i. Trening. Gå tur hver dag. Komme seg ut.Gå i butikken, vaske koppene, legge seg før 23.00 og stå opp kl. 08.00. Resultatorientering heter det i arbeidslivet.

Men det beste jeg gjorde, var å skaffe meg en stor hund som virkelig måtte ut, i rask gange, minst en halv time morgen og kveld. Jeg fikk en turkamerat, en bestevenn, en som er ellevill av glede når jeg våkner om morgenen. Det beste er allikevel kanskje kjærlighet?

"Det beste er allikevel kanskje kjærlighet"

Tror du er inne på noe vesentlig der.

Om en er så heldig at en får oppleve ubetinget kjærlighet om det være seg av et kjæledyr eller av et (med)menneske, tror jeg kan ha stor betydning for et menneskes fremgang/"vekst".

Kanskje hadde det gitt økt motivasjon til å kjempe for livet/et bedre liv, om en hadde noe(n) å kjempe _for_...

Bare noen tanker fra meg som ennå ikke har vært så heldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...