Gå til innhold

Jeg har lært i terapi at å bli møtt med stumhet/ingen respons kan være like skadelig som å bli utsatt for fysisk vold. Hvordan ble du møtt/sett i oppveksten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp med stille foreldre. Ingenting ble snakket om. Jeg har unnvikende pf-diagnose i dag (sier ikke at dette er deres feil).

Anonymkode: 7e3f7...fa7

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Uten kontekst fremstår dette som et merkelig utsagn.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Uten kontekst fremstår dette som et merkelig utsagn.

Beklager det. Jeg og terapeuten pratet om perioder i livet (som var krevende for mine foreldre) da en av dem sluttet å prate/gi respons. 

psykedeliker
Skrevet

I tråd med mitt prinsipprogram vil jeg selvfølgelig anbefalte konfrontasjon som terapeutisk metode her.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (4 minutter siden):

I tråd med mitt prinsipprogram vil jeg selvfølgelig anbefalte konfrontasjon som terapeutisk metode her.

Konfrontere foreldre mener du? Når du er et barn og ikke kjenner til annet?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Konfrontere foreldre mener du? Når du er et barn og ikke kjenner til annet?

Nei, konfrontere dem i voksen alder som en del av egen tilfriskningsprosess.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutes ago, psykedeliker said:

Har ditt prinsippprogram ledet til gode utfall så langt?

Anonymkode: 76d89...86b

psykedeliker
Skrevet

Har ditt prinsippprogram ledet til gode utfall så langt?

100% suksessrate, forutsatt korrekt gjennomføring.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, psykedeliker said:

100% suksessrate, forutsatt korrekt gjennomføring.

Ok 🙄

Anonymkode: 76d89...86b

psykedeliker
Skrevet

Ok 🙄

Du burde prøve det selv.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (10 minutter siden):

Nei, konfrontere dem i voksen alder som en del av egen tilfriskningsprosess.

Vi har snakket vagt om det. Tror ikke det kommer noe godt utav det. Tar det med min egen psykolog.

Skrevet

Jeg ble sett og hørt i oppveksten. Det har sikkert skjedd at de har vært åndsfraværende og ikke svart når jeg har snakket.

Jeg synes selvfølgelig at man bør ta barn på alvor og ikke ignorere dem. Spørsmålet er om det er hele tiden eller en gang i blant. Det er ikke uvanlig at voksne i enkelte situasjoner fortsetter å prate og bare overhører et barna.

Jeg er enig i det første innlegget til @psykedeliker selv om resten av innleggene virker som trolling. 

Det kan sikkert være verre å bli ignorert enn å få juling, men hvor havner vi hvis vi sidestiller alt? Jeg ville heller blitt ignorert litt enn å få litt bank. Jeg ville heller blitt ignorert hele tiden enn å få bank hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...