Gå til innhold

Sabeltann igjen, litt annen vinkling ;)

Anbefalte innlegg

Skrev et innlegg her hvor jeg lurte på om noen hadde tatt med seg små (søsken) på Sabeltannforestilling (den som går kl 23.00). Vi skal dra dit for storebrors skyld, han er seks år, men lillesøster på 16 mnd blir også med. Fikk flere svar og etter å ha lest dem følte jeg meg litt som dårlig mor som i det hele tatt har vurdert å ta med yngstebarnet.

Fikk litt hetta og ringte en venninne som skel dit tredje året på rad i år med sine to barn (6 og 3 år). Hun kunne fortelle at det er flere som tar med små og at det stort sett går veldig bra. Noen sovner underveis, og det er jo ok :) Man vet aldri hvordan ungene reagerer og det er mange av de som er større som blir skremte og som kan være preget av det i ettertid...men man vet ikke det på forhånd...

Det er mange ting man tar med små barn på som de ikke skjønner så mye av (feks utenlandsturer der man kanskje reiser midt på natten og må sitte flere timer på fly) men noen ganger tåler jo de små å bli litt "forstyrret" i rutinene sine...tror det faktisk kan være litt sundt :)

Så også at noen satte en nedre aldersgrense, og det virker i hvert fall uriktig synes jeg. (tror det sto minimum fire år) Og hvis det hadde vært et så stort problem med småbarn hadde det ikke stått som info: Barn under tre gratis på fang, barnevognparkering utenfor :) :)

Ville bare skrive dette i tilfelle andre, som jeg, fikk litt hetta etter de svarene jeg fikk. Får skrive her senere og si hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/280699-sabeltann-igjen-litt-annen-vinkling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tzatziki1365380058

Jeg har ikke lest den forrige Sabeltann - tråden, men min datters venninne reiser nedover i morgen, og Sabeltann-forestillingen har hun gledet seg til siden jul, omtrent! Hun blir tre år i august.

Hun vet hva hun går til, for hun var der i fjor også - altså som 2-åring, og det gikk strålende.

Ut i fra hva mine bekjente har sagt, som har vært der, så er det helt vanlig å ta med både 2-og treåringer dit.

Min personlige erfaring er at ungene mine tåler atskillig mer skumle ting i den alderen enn de gjør når de blir 6-7. Da har de en enda mer velutviklet fantasi, og er dessuten i stand til å reflektere mer over ting. Det er ikke alltid en fordel når man snakker om skumle ting i tilværelsen :)

Vi skal dit med en treåring på mandag (ble tre i slutten av mai) og må innrømme at jeg ble litt småbekymra etter innleggene her inne... Jeg skal nok også komme med et lite referat fra kvelden når den (forhåpentligvis) er vel overstått ;)

Vi var på premieren med 4 og 3 åringen. De storkoste seg. La dem klokka sju, vekket dem 10 og dro på forestillingen.

Tips:

-Salg av popkorn, brus etc slutter kvart på elleve.

-Ta med sitteunderlag

-Ta med et tynt pledd til å varme seg eller kose seg under

2-åringen storkosa seg i fjor og vi har nye billetter dette året!

Vi satt midt på rad to i fjor og hadde det helt topp!

Som jeg har sagt tidligere; Jeg tror det viktigste er at barnet vet hvem sabeltann og figurene er, at det har sett filmene og "vet hva som skjer" i historiene. Jeg tror ikke alder er viktig. 2 åringen vår er som sagt oppvokst på sabeltann pga storebror mens nabogutten vår på 5 år blir livredd og vil ikke se sabeltannfilm.Nabogutten hadde aldri takla en showet, men det gjør altså 3åringen vår!

Kos dere alle sammen og ikke vær bekymret! Dere kjenner barna deres best!!!

Vi skal til Kristiansand om 14 dager og gleder oss allerede!!!!!!!!!!

Gjest togli

Vi var på premieren med 4 og 3 åringen. De storkoste seg. La dem klokka sju, vekket dem 10 og dro på forestillingen.

Tips:

-Salg av popkorn, brus etc slutter kvart på elleve.

-Ta med sitteunderlag

-Ta med et tynt pledd til å varme seg eller kose seg under

Tusen takk for gode tips!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...