Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?


Gjest hilsen fra sørlendingen

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen fra sørlendingen

Hei dere,

jeg er ei jente på 173cm, og 80 kg. Er ikke fornøyd med det, og vil ned til 74, som jeg trives med.

Jeg har begynt trene på trimsykkel. Trener med 70 % av maxpuls i en halvtime 4-5 dager i uken. Ellers spiser jeg følgende: Frokost: God morgen youghurt eller en brødskive eller en bolle med havrepuff ELLER så skipper jeg hele frokosten av og til. Lunsj: En halv grov baguette med skinke og ost eller en salat med kylling Middag: Alt mulig - stort sett fisk eller kjøtt med poteter - og mye wok mat. Kvelds: Max en skive eller en bolle med havrepuff

Jeg må innrømme jeg IKKE klarer holde meg unna sjokolade,og spiser ca 50 gram melkesjokoade pr dag. Nytter ikke hva dere sier , jeg er avhengig.

Hva gjør jeg galt? Går jo ikke ned, men er blit noe fastere i fisken.Begnte for 2 uker siden, og har gått ned 3-400 gram. Kan jeg få tips til hva jeg kan gjøre annerledes, så blir jeg svært takknmelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Treningsansvarlig Halvor er tilbake om 1 uke. Vent til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skipp frokosten, kroppens forbrenning må komme i gang. For å holde blodsukkeret stabilt og forbrenningen jevn gjennom dagen, er det lurt å legge inn et par mellommåltid, du skriver at du spiser kun frokost, middag og kvelds. En liten håndfull nøtter, en banan eller annen frukt fungerer fint som mellommåltid. Prøv å spis ca hver 3. time. Kanskje sjokoladesuget avtar også. Prøv å tenke gjennom hvorfor du spiser sjokoladen, er det fordi du har lyst på, eller er det gammel vane?

Hva drikker du? Husk at du får i deg kalorier også gjennom drikken. Vann (uten tilsatt smak osv), svart kaffe og te inneholder lite kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvis du går ned 3-400 gr. på to uker er dette nesten ett kilo i mnd. Noe raskere vektreduksjon pr. mnd. mener enkelte en bør unngå. Så stå på! Blir ti kilo i året dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...