Gå til innhold

Jaaah! Så flink atte!


Lillemus
 Del

Anbefalte innlegg

Lillemus

Må bare skryte litt av meg selv - denne uka har jeg vært flink til å røre på meg om ikke annet. :o)

Mandag: 5 kvarters tildels beinhard sykkleltur med min kjære

Tirsdag: halvtimes hurtig gange / joggetur alene

Onsdag: 1 t 45 min tildels beinhard sykkeltur med min kjære igjen, delvis samme runde som sist og denne gangen holdt det med to pauser opp de laaange og bratte bakkene i begynnelsen, mot minst 4 pauser to dager før!

Torsdag og fredag: fri

Lørdag: En halvtimes rask gange / joggetur for meg selv hvor jeg istedetfor å dele runden i 4 kortere økter denne gangen klarte den helt greit på to lengre! *Hurra* Runden er ikke så lang, men det er kjempegøy plutselig å se fremgang! Kanskje klarer jeg i løpet av de neste to ukene å løpe hele runden uten å stoppe?!

Sender med det samme en stor takk til Babette som, sikkert uten å vite det, har inspirert meg til å fortsette å løpe litt! :o) Fant faktisk ikke mindre enn 2 kjempegode sportsbh'er på Intersport i dag også! Så dagen i dag er en fiiiin dag! :o) Om jeg ser bort fra bensintyveriet på båten da. :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AveM

Du har vært veldig flink som har trent så mye. Jeg har vært helt dau de siste dagene i dette regnværet. I ettermiddag har jeg til og med sovet litt.

Jeg lurer på en ting.. Du har Omron skritteller? Bruker du den fremdeles? Jeg har hatt en Silva helt siden jul, men la merke til at den er veldig følsom for plassering. Noen ganger teller den bare halvparten av stega. Jeg kjøpte en Omron siden den kom ut som best i test. Jeg ser at denne telleren ikke liker veldig raske steg, som f eks når jeg trimmer etter musikk med rask rytme. Da teller den bare sånn cirka litt over halvparten av stega. Har du samme problem med din? Sånn ellers teller den veldig bra.

1580 steg i dag. *Skamme seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orio

Da har du fortjent litt skryt.

Du har vært flink. Snart klarer du deg helt uten pauser. *oppmuntrende klapp på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Du har vært veldig flink som har trent så mye. Jeg har vært helt dau de siste dagene i dette regnværet. I ettermiddag har jeg til og med sovet litt.

Jeg lurer på en ting.. Du har Omron skritteller? Bruker du den fremdeles? Jeg har hatt en Silva helt siden jul, men la merke til at den er veldig følsom for plassering. Noen ganger teller den bare halvparten av stega. Jeg kjøpte en Omron siden den kom ut som best i test. Jeg ser at denne telleren ikke liker veldig raske steg, som f eks når jeg trimmer etter musikk med rask rytme. Da teller den bare sånn cirka litt over halvparten av stega. Har du samme problem med din? Sånn ellers teller den veldig bra.

1580 steg i dag. *Skamme seg*

Jeg bruker innimellom skritt-telleren ja, men nå er batteriet flatt og jeg har ikke fått tak i nytt.

Når jeg omsider lære meg å lese den riktig (gremmm...) så er jeg ganske fornøyd med den og jeg er temmelig sikker på at den teller riktig når jeg går raskt (ikke små subbesteg, det klarer den ikke tror jeg) eller løper i moderat tempo i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AveM

Jeg bruker innimellom skritt-telleren ja, men nå er batteriet flatt og jeg har ikke fått tak i nytt.

Når jeg omsider lære meg å lese den riktig (gremmm...) så er jeg ganske fornøyd med den og jeg er temmelig sikker på at den teller riktig når jeg går raskt (ikke små subbesteg, det klarer den ikke tror jeg) eller løper i moderat tempo i alle fall.

Når jeg løper fort teller den riktig, men ekstra kjappe steg blir ikke registrert. Den registrerer kun ca halvparten. Sånn alt i alt er jeg mer fornøyd med Omron enn jeg er med Silva. Jeg har testet dem ut ganske nøye. Når dagen er omme har Omron dobbelt så mange steg som Silva, og da kan jeg ikke annet enn å være fornøyd ;)

Du får kjøpe nye batteri. Hvis du er interessert i å trimme med litt konkurranse til høsten får du bare gi beskjed. Jeg motiveres best når jeg har konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Så flink du er! Jeg eeeeeser ut :-(

Trmmet faktisk i går, da jeg gikk opp til stølen (bratt terreng, gikk først i rolig tempo sammen med seksåringen i ca 20 minutter, deretter veldig raskt i 10 minutter, så fem minutter pause, så raskt i 40 minutter, så 15 minutter pause, så 15 minutter raskt nedover). De andre kjørte firehjuling, men jeg ville gå :-)

Utrolig deilig! I mrogen skal vi opp igjen, så da skal jeg trimme flesket igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus

Så flink du er! Jeg eeeeeser ut :-(

Trmmet faktisk i går, da jeg gikk opp til stølen (bratt terreng, gikk først i rolig tempo sammen med seksåringen i ca 20 minutter, deretter veldig raskt i 10 minutter, så fem minutter pause, så raskt i 40 minutter, så 15 minutter pause, så 15 minutter raskt nedover). De andre kjørte firehjuling, men jeg ville gå :-)

Utrolig deilig! I mrogen skal vi opp igjen, så da skal jeg trimme flesket igjen!

Du er da knallflink du også! :o)

Jeg føler at jeg har est ut i sommer jeg også, har lagt på en kilo... Min kjære mangler sosiale antenner på akkurat det der så til slutt spurte jeg ham lattermildt om ikke eksene hans har lært ham det eneste riktige svaret når kvinnen sier at hun føler seg feit?! ;o)

I går svarte han derfor:"Men du er da slank du!" ;o) *Hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette

Takk for takken, det var koselig!

Og jeg tror du allerede er klar for å løpe hele veien. Cluet er å starte forsiktig, de første ca. 500 meterne skal du varme opp og løpe veldig sakte. Da blir musklene varme, og du unngår å bli altfor andpusten.

Det som også kan anbefales for å få fart på kondisjonen er å trene intervall. dvs. alternere mellom rask gange/lett jogg og skikkelig spurt, der du gir på alt du klarer og litt til.

Gledelig nok har "ekspertene" nå kommet fram til at kort og intensiv trening er effektiv, også med tanke på å holde vekta. Tidligere kunne man ofte lese at man måtte holde på i minimum 45 minutter før fettforbrenningen startet. Dette sier de ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus

Takk for takken, det var koselig!

Og jeg tror du allerede er klar for å løpe hele veien. Cluet er å starte forsiktig, de første ca. 500 meterne skal du varme opp og løpe veldig sakte. Da blir musklene varme, og du unngår å bli altfor andpusten.

Det som også kan anbefales for å få fart på kondisjonen er å trene intervall. dvs. alternere mellom rask gange/lett jogg og skikkelig spurt, der du gir på alt du klarer og litt til.

Gledelig nok har "ekspertene" nå kommet fram til at kort og intensiv trening er effektiv, også med tanke på å holde vekta. Tidligere kunne man ofte lese at man måtte holde på i minimum 45 minutter før fettforbrenningen startet. Dette sier de ikke lenger.

Oppvarmingen min består, når jeg er her på landet, av 300 meter rask gange på asfalt, må gå den strekningen for å komme meg bort til skogen og jeg løper ikke på asfalt. :o) Etter det har jeg vekslet på å gå hurtig og å løpe og nå merker jeg altså plutselig at jeg kan løpe lengre strekk i slengen enn før!

Det er ikke lange runden da, det må jeg jo si, men fremgangen er jo merkbar! Og jeg får vel øke trimløypa litt på forskjellige måter, det lar seg jo gjøre. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babette

Oppvarmingen min består, når jeg er her på landet, av 300 meter rask gange på asfalt, må gå den strekningen for å komme meg bort til skogen og jeg løper ikke på asfalt. :o) Etter det har jeg vekslet på å gå hurtig og å løpe og nå merker jeg altså plutselig at jeg kan løpe lengre strekk i slengen enn før!

Det er ikke lange runden da, det må jeg jo si, men fremgangen er jo merkbar! Og jeg får vel øke trimløypa litt på forskjellige måter, det lar seg jo gjøre. :o)

Veldig bra at du ikke løper på asfalt.

Og jeg tror som sagt at du allerede er moden for å løpe hele veien, det er mye en viljessak. Jeg husker i sin tid at jeg kunne løpe hele veien allerede på 2. treningstur totalt, men jeg var kun 23 år da jeg begynte. Dog forholdsvis utrent etter at jeg gikk ut av gymnaset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...