Gå til innhold

Skritteller mm


Orio

Anbefalte innlegg

Hvilken skritteller er best? Jeg har vurdert å kjøpe en, men vil ikke bruke så mye penger på det (i alle fall ikke i første omgang). Vil helst ha en som er lett å feste, uten å falle av. Eller kanskje en som kan ligge i lommen?

Hvor mange skritt er det vanlig å gå i løpet av en dag? Hvor mye skal til for å bli i bedre form og for å gå ned i vekt? (Gjerne prosentvis økning i forhold til utgangspunktet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har testet to av Silva sine skrittellere. Den røde teller bra, men den er lett å nullstille, så da er jo halve moroa borte. Den gråsvarte er veldig følsom for plassering, men er god på kjappe steg, som ved aerobic.

Nå for noen dager siden kjøpte jeg Omron sin siden den er kommet ut som best i test på flere tester, bl annet hos Tv 2 hjelper deg. Den synes jeg teller veldig bra på både vanlig gange og jogging. Når jeg trimmer til musikk med veldig rask takt er den ikke like god lenger. I noen dager hadde jeg på meg både silva og Omron-telleren. Omron hadde alle dagene dobbelt så mange steg som Silva. Jeg varierte stegene veldig de dagene jeg testet tellerne ut.

Silva sin kostet ca 200 kr, Omron kostet 399,-. Jeg er mest fornøyd med Omron. Den teller kalorier også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet to av Silva sine skrittellere. Den røde teller bra, men den er lett å nullstille, så da er jo halve moroa borte. Den gråsvarte er veldig følsom for plassering, men er god på kjappe steg, som ved aerobic.

Nå for noen dager siden kjøpte jeg Omron sin siden den er kommet ut som best i test på flere tester, bl annet hos Tv 2 hjelper deg. Den synes jeg teller veldig bra på både vanlig gange og jogging. Når jeg trimmer til musikk med veldig rask takt er den ikke like god lenger. I noen dager hadde jeg på meg både silva og Omron-telleren. Omron hadde alle dagene dobbelt så mange steg som Silva. Jeg varierte stegene veldig de dagene jeg testet tellerne ut.

Silva sin kostet ca 200 kr, Omron kostet 399,-. Jeg er mest fornøyd med Omron. Den teller kalorier også :)

Hvor har du kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet to av Silva sine skrittellere. Den røde teller bra, men den er lett å nullstille, så da er jo halve moroa borte. Den gråsvarte er veldig følsom for plassering, men er god på kjappe steg, som ved aerobic.

Nå for noen dager siden kjøpte jeg Omron sin siden den er kommet ut som best i test på flere tester, bl annet hos Tv 2 hjelper deg. Den synes jeg teller veldig bra på både vanlig gange og jogging. Når jeg trimmer til musikk med veldig rask takt er den ikke like god lenger. I noen dager hadde jeg på meg både silva og Omron-telleren. Omron hadde alle dagene dobbelt så mange steg som Silva. Jeg varierte stegene veldig de dagene jeg testet tellerne ut.

Silva sin kostet ca 200 kr, Omron kostet 399,-. Jeg er mest fornøyd med Omron. Den teller kalorier også :)

Og hvor mange skritt går du på en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt den?

Jeg har kjøpt den på en sportsbutikk, eller gubben kjøpte den i gave til meg :)

På slappe dager går jeg ca 2000 steg. På helt vanlige dager går jeg mellom 6000 og 10000 steg. Når jeg er i form og har treningslyst er målet minst 20 tusen steg hver dag.

Rekorden er 60063 steg. Da konkurrerte jeg med en doler, og jeg var ødelagt i minst en uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt en omron skritteller, og har vært godt fornøyd. Den kan ligge i lomma (og festes med en klemme til kanten av lomma slik at den ikke kan falle ut).

Har prøvd å ha 10 000 skritt som nedre grense, og gått opp mot 30 000 på aktive dager. (De dagene jeg er ultrapassiv, er det fristende å la skrittelleren ligge på en hylle i stedet for i lomma...)

Jeg synes det har fungert bra å bruke skrittelleren en periode, men siden den ikke registrerer annen aktivitet (som sykling, skigåing osv.) så har jeg gått litt lei av den. Mitt nyeste prosjekt er å bruke pulsklokke når jeg trener i stedet - må bare stille den inn først...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt den på en sportsbutikk, eller gubben kjøpte den i gave til meg :)

På slappe dager går jeg ca 2000 steg. På helt vanlige dager går jeg mellom 6000 og 10000 steg. Når jeg er i form og har treningslyst er målet minst 20 tusen steg hver dag.

Rekorden er 60063 steg. Da konkurrerte jeg med en doler, og jeg var ødelagt i minst en uke ;)

60000 skritt! Hvor lang tid tok det?

Virker det motiverende med skritteller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en omron skritteller, og har vært godt fornøyd. Den kan ligge i lomma (og festes med en klemme til kanten av lomma slik at den ikke kan falle ut).

Har prøvd å ha 10 000 skritt som nedre grense, og gått opp mot 30 000 på aktive dager. (De dagene jeg er ultrapassiv, er det fristende å la skrittelleren ligge på en hylle i stedet for i lomma...)

Jeg synes det har fungert bra å bruke skrittelleren en periode, men siden den ikke registrerer annen aktivitet (som sykling, skigåing osv.) så har jeg gått litt lei av den. Mitt nyeste prosjekt er å bruke pulsklokke når jeg trener i stedet - må bare stille den inn først...*s*

Bruker du lang tid på å gå 10000 skritt? Går du langt?

Er helt i startgropen (mest på planleggingsstadiet), så gåing er nok det jeg kommer til å satse på i første omgang, kanskje kombinert med litt styrketrening. Jeg tror en skritteller kan virke motiverende, da blir det veldig synlig hvor mye du har gjort, og ikke minst om det går fremover. Men jeg er litt redd for å starte og oppdage at jeg ligger på 200 skritt om dagen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min i en G-sport butikk.

Får prøve det, selv om jeg føler meg som en fisk på land i sportsbutikker. I verste fall får jeg manne meg opp og spørre. Har i hvert fall fått kjøpt meg gode sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omron selge på Alliance apotekene. (eller var det en annen kjede?)

Syk og svak som jeg er, hender det faktisk jeg er innom apoteket, til og med et alliance apotek tror jeg. Burde altså være mulig å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du lang tid på å gå 10000 skritt? Går du langt?

Er helt i startgropen (mest på planleggingsstadiet), så gåing er nok det jeg kommer til å satse på i første omgang, kanskje kombinert med litt styrketrening. Jeg tror en skritteller kan virke motiverende, da blir det veldig synlig hvor mye du har gjort, og ikke minst om det går fremover. Men jeg er litt redd for å starte og oppdage at jeg ligger på 200 skritt om dagen. :-)

Jeg går ca 7000 skritt på en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får prøve det, selv om jeg føler meg som en fisk på land i sportsbutikker. I verste fall får jeg manne meg opp og spørre. Har i hvert fall fått kjøpt meg gode sko.

Skrittellere kjøpes jo nettopp av alle som ikke til vanlig oppholder seg i sportsbutikkene...*s* (Men jeg advarer deg mot at det fort kan bli en vane - og at man trenger et eget budsjett for sportsutstyr!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60000 skritt! Hvor lang tid tok det?

Virker det motiverende med skritteller?

De stega tok jeg fra jeg sto opp om morgenen til kl 2300, så hele dagen gikk i det. Den dagen var satt av til konkurranse, så jeg hadde fri fra alle mine plikter.

Jeg synes skrittelleren har motivert meg veldig til å både trimme og til å holde vekta. Det som har motivert meg mest er konkurransen andre gir meg. Jeg tar alltid i litt ekstra om jeg vet noen er ute etter å slå meg ;) Her i huset gidder ingen å konkurrere med meg lenger. Som gubben sa "Du gir deg jo ikke før du dauer uansett" ;)

Jeg har ikke alltid mulighet til å gå ute, så da setter jeg på musikk inne og trimmer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere. De fleste virker greit en liten periode. Jeg har en nå som heter Cielo. Kjøpte den som et åpningstilbud i en sportsbutikk. Betalte da bare 10,-. Det er den desidert beste jeg noen gang har hatt.

Jeg synes den motiverer til å gjøre litt ekstra. Mitt minstemål er 8000 skritt om dagen. Jeg har en ganske stillesittende jobb, og må da ut å gå ca. 1/2 time for å klare dette.

Mener jeg går ca. 3000-3500 skritt på denne halvtimen.

Lykke til. Kjempeartig i starten. Og du kommer til å oppdage at dager du f.eks. roter deg bort i et kjøpesenter eller en fornøyelsespark er veldig aktive dager.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syk og svak som jeg er, hender det faktisk jeg er innom apoteket, til og med et alliance apotek tror jeg. Burde altså være mulig å få tak i.

Det var ikke Alliance, men Vitus-apotekene.

Jeg er fornøyd med den med tanke på skritt-telling nå (tror jeg), men den teller altså ikke km riktig! Antagelig varierer steglengden min mye mer enn jeg tror i forhold til om jeg går eller løper. Jeg har akkurat kjøpt meg sykkelcomputer og har sjekket lengden på løypa jeg pleier å gå/løpe med den så jeg har oversikten over hvor lang den er og det er bra - for skritt-telleren viste nesten 2 km for lite! Min kjære har kjørt opp deler av strekningen med bilen en gang (han pleide å trene hest der, derfor) så jeg vet den er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...