Gå til innhold

Moms + tollavgift i bursdagsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jau, du leste rett. Jeg har ønskeliste på amazon.co.uk, og i år - i anledning min tredve-årsdag, tok jeg mot til meg og tipset familien min om den. Resultatet var at jeg fikk gaver jeg faktisk likte, og at jeg slapp å bære poser med fæle, nye ting til Fretex-containeren. Men så har jeg en søster som alltid skal ta litt av. Hun velger å kjøpe ting som er over tollgrensen, hvilket jo er hyggelig, men nå har jeg opptill flere ganger måttet betale ca 200 kroner (denne gangen ble det 220,- ) for min egen bursdagsgave, uten å bli spurt om jeg faktisk har mulighet til å betale beløpet. Hvilket jeg jo har, men jeg synes det kjipt å til stadighet måtte legge ut for egne presanger på dette viset. Den første gangen det skjedde tok jeg det med et smil, men nå har det altså skjedd tre ganger. Jeg har sendt henne et takk for gaven , med smileys og alt (for gaven var fin, men nevnte at det kanskje ikke var så lurt å bestille via amazon i fremtiden, fordi det alltid blir minst to hundre i toll. jeg har ikke fått noe svar.

Noen andre som har opplevd slikt? Hvorfor har ikke noen funnet opp et system hvor den som kjøper gaven, ikke den som får den i posten, må betale moms og tollavgift?

Skrevet

Hva er det som bestemmer om det blir toll på varene en kjøper fra utlandet? Er det beløpet en handler for, vekten på varene eller mengden, eller? Dette har jeg faktisk ikke peiling på, og nå har jeg tenkt å bestille crocs via internett. Skal jeg ta sjansen på å bestille flere par, eller risikerer jeg å måtte betale toll?

Litt på siden av det du spør om, men kanskje du eller noen andre kan hjelpe meg?

Skrevet

Hva er det som bestemmer om det blir toll på varene en kjøper fra utlandet? Er det beløpet en handler for, vekten på varene eller mengden, eller? Dette har jeg faktisk ikke peiling på, og nå har jeg tenkt å bestille crocs via internett. Skal jeg ta sjansen på å bestille flere par, eller risikerer jeg å måtte betale toll?

Litt på siden av det du spør om, men kanskje du eller noen andre kan hjelpe meg?

Beløpet. Alt over kr. 200,- (?) er tollpliktig.

Skrevet

Beløpet. Alt over kr. 200,- (?) er tollpliktig.

Kan man ikke handle for mer enn 200,- uten å betale toll? Får man Crocs til den prisen da?

Skrevet

Kan man ikke handle for mer enn 200,- uten å betale toll? Får man Crocs til den prisen da?

Jeg tror de selges for 199,- elns ett eller annet sted og at folk bestiller ett og ett par.

Skrevet

Jeg tror de selges for 199,- elns ett eller annet sted og at folk bestiller ett og ett par.

OK, takk for opplysningen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Du kjøper Crocs her:

http://taylorshoes.com/crocs.htm

Kjøp ett par i slengen, slik at varen blir under 200 NOK. Frakt kommer utenom så lenge selve varen koster under 200NOK.

Valutakalkulator har du her, så kan du sjekke prisen selv:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104522

Skrevet

det er beløpet ja. nå fikk du masse svar ;) jeg fikk ingen. *sukk* ;p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...