Gå til innhold

Sammensatte plager av høyt kolestrol,høyt blodtrykk,leddplager og høy vekt.


Gjest Livmor

Anbefalte innlegg

Gjest Livmor

Jeg er en kvinne på 52 år som har påvist høyt blodtrykk og høyt kolestrol. Ved 24 timer måling, var blodtrykket veldig lavt om natten. Jeg blir lett veldig stresset og har nå sluttet å jobbe. Men jeg vil jo ut i jobb igjen. De sa at total kolestrolet var 10,2. Har vært hos hjertespes. Der fikk jeg beskjed om at det var eggehvitte i urinen og organkomplikasjoner i form av økt VVmasse og microalbuminium. Det står også hypertensjon-hyperkolestrolemi. De har satt meg på 80 mg Simvastatin og 80 mg Diovan. Jeg har også utpreget artrose i hofter, knær og rygg og også fått diagnosen fibromyalgi.Det er sikkert på grunn av år med stress,jobb fire barn og en mann som reieser 200 dager i året. Jeg er også veldig overvektig. Veier 85 kg og er 163 cm høy.Jeg har nå mulighet for å kunne bruke tid på meg selv å gå ned i vekt. Det er helt nødvendig for meg. Problemet er at jeg klarer det bare ikke. Jeg føler meg oppblåst, tror jeg har mye vann i kroppen men har ikke fått noe for dette.Jeg vil så gjerne slutte med tablettene da det gir meg veldig hjerteklapp og oppblåst mage.Jeg føler meg gravid. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok en del av plagene dine vil forsvinne hvis du gaar ned i vekt, men du boer bruke tid paa vektreduksjonen. Jeg foreslaar at du lager deg minst 3 groennsakmaaltider om dagen og de boer bestaa av kruspersille, blomkaal og kaal samt boenner og spirer. Unngaa tomater. Lag deg en salat av denne blandingen med linser og solsikkeolje og drikk minst 6 glass vann om dagen med ferske limeskiver. I tillegg boer du fosoeke aa gaa en tur paa 30 til 45 minutter daglig. Til middag boer du unngaa svinekjoett, lammekjoett og tungt fordoeyelig mat. Bruk fisk til middag saa ofte du kan og bruk ogsaa fiskeprodukter som paalegg paa grovbroedskiva. Du boer bli fulgt opp jevnlig av en fagperson, saa kontakt legen du gaar til og spoer om du kan faa hjelp til veiing, maaling av fettvekt og riktig ernaering for sykdommene dine. Mange hilsner fra dr Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...